عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۰۳۳
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶
ببینید؛
سرنوشت عده ای که از لحاظ مالی و جسمی توانایی انجام حج را دارند اما به دلایل واهی از انجام حج شانه خالی می کنند، عبرت آمیز است.

عقیق: سخنرانی‌های حجت الاسلام استاد شیخ حسین انصاریان همواره نکات نغز و جالب توجهی دارد. به همین علت است که هر از گاهی کلیپی از سخنان ایشان در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. یکی از این سخنان، سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه آیت الله ابن الرضا ربیع الثانی سال ۱۳۹۸ ا ست که این مفسر قرآن کریم در آن با استناد به سیره اهل بیت (ع) در خصوص جایگاه حج، نکاتی را اشاره می‌کنند:

در روایت بیان شده کسی که مستطیع بوده و مکه نرفته به او گفته می‌شود این واجب الهی را به جای بیاور! پاسخ می‌دهد که دوست ندارم بروم.

برای مثال برخی بهانه می‌آورند که ما پول خودمان را نمی بریم که در جیب وهابی‌ها بریزیم؛ مگر ائمه اطهار زمان بنی امیه و بین العباس مکه نمی‌رفتند؟ مگر نمی‌دانستند که پول خود را در کیسه مأموران پلید مکه می‌ریزند؟ یعنی این افراد از امام معصوم عالم‌تر هستند که می‌گویند ما مکه نمی‌رویم تا پول به وهابیت ندهیم.

این شخص زمانی که می‌خواهد بمیرد قبل از آنکه لحظه مرگش فرا برسد ملک الموت ظاهر می‌شود و در مقابل چشم این فرد می‌گوید من آمده ام تو را ببرم انتخاب کن یهودی یا نصرانی بمیری؟ خودت می‌دانی.

خداوند در قرآن کریم می‌فرماید من نیازی به مکه شما ندارم نرفتن و رفتن انسان به مکه برای خداوند ضرر و سودی ندارد.

تعداد بازدید : 20

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین