عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۹۵۴
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
حجت الاسلام میرزامحمدی:
حجت‌الاسلام میرزامحمدی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) در طول مدت ۱۰ سال حضور در مدینه تنها یک مرتبه به حج رفت که به حجةالوداع معروف است، گفت: در طول این سفر ۳۰۰ آیه نازل شد که ۹۰ درصد آن مربوط به امامت و وصایت امیرالمومنین است.

عقیق:حجت‌الاسلام محمد میرزامحمدی از سخنرانان مذهبی با انتشار سخنان کوتاهی در فضای مجازی با هشتگ #غدیر_نعمتی_بی‌زوال بنا دارد تا روز عید غدیر به ترویج و تبلیغ عظمت و جایگاه امیرالمومنین(ع) بپردازد. او در فیلم ابتدایی این پویش اظهارداشت: پیامبر(ص) در طول ۱۰ سال حضور در مدینه، ۳ مرتبه حج مشرف شدند. سفر اول نافرجام ماند و منجر به صلح حدیبیه شد. سال بعد ایشان عمره قضا بجا آورد.

میرزامحمدی افزود: در سال هشتم برای فتح مکه وارد این سرزمین شد و حج به جای آورد. هر سه حج ایشان عمره مفرده بود؛ لذا این حج آخر که به حجةالبلاغ یا حجةالوداع معروف است، اولین حج واجب پیامبر(ص) بود.

این سخنران مذهبی گفت: در طول این سفر یک ماهه پیامبر(ص) حدود ۳۰۰ آیه نازل شده است که حدود یک دهم آیات مربوط به مناسک حج است و مابقی درباره امامت، وصایت و خلافت امیرالمومنین و توطئه دشمنان در این خصوص است.

فیلم این اظهارات را اینجا مشاهده کنید:

تعداد بازدید : 12

وی در ویدئوی دیگری به تشریح اسناد خطبه غدیر پرداخت و گفت: اعتبارسنجی سند حدیث و خطبه غدیر و پیشینه نقل در منابع باید مورد توجه باشد. اولین دانشمندی که خطبه غدیر را نقل کرده است، خلیل بن احمد فراهیدی بود. این خطبه را امام باقر(ع) گزارش کرده است. مرحوم سید بن طاووس در کتاب الیقین و فتال نیشابوری در روضةالواعظین این خطبه را نقل کرده‌اند. دو نفر از صحابه معروف به نام زید بن ارقم و حذیفه بن یمان هم این خطبه نقل کرده‌اند.

میرزامحمدی تصریح کرد: حدیث غدیر نیز توسط ۱۲۰ صحابی و ۸۴ تابعی یعنی کسانی که پیامبر(ص) را ندیدند و بعداً روایت کردند، این حدیث نقل شده است.

فیلم این اظهارات را اینجا مشاهده کنید:

تعداد بازدید : 10

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین