عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۸۹
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
پاسخ آیت الله جاودان به نقش امام زمان(عج) در احیاء دین؛
وظیفه خاص حضرت مهدی(عج) اجرای کامل دین و گسترش دین در تمام عالم است. این مربوط به عصر ظهور امام است، اما در عصر غیبت طبق روایات امام مانند خورشید در پس ابر در سرنوشت مردمان تأثیرگذار است.
عقیق:حفاظت و صیانت از اندیشه مهدویت در جامعه امروز به عنوان مهمترین وظیفه منتظران راستین امام عصر(عج) از حلقه های مورد غفلت جامعه اسلامی است. به همین خاطر  پاسخ پرسش های مطرح در این حوزه را از بزرگان و عالمان برای علاقه مندان ارائه می کنیم، باشد که نقطه تاریکی را در این مسیر روشن کند.

«با توجه به اینکه هر کدام از امامان در احیای دین و سالم رسیدن آن به دست ما نقش مهمی داشته اند، سوال بنده این است که نقش حضرت مهدی(ع) در عصر غیبت صغری و حتی در عصر غیبت کبری را توضیح دهید. والسلام علی عبادالله الصالحین.

آیت الله جاودان پاسخ دادند:
اکنون دین به سلامت در جامعه بشری وجود دارد و هرکس زحمت بکشد، می تواند به دین درست اسلام برسد. پس این بخش از وظایف ائمه پایان یافته است.
وظیفه خاص حضرت مهدی(عج) اجرای کامل دین (یعبدوننی لایُشرکونَ بی شیئاً) و گسترش دین در تمام عالم (لیُظهرَ علی الدین کلِه) است این مربوط به عصر ظهور امام است. اما در عصر غیبت طبق روایات امام مانند خورشید در پس ابر در سرنوشت مردمان تأثیرگذار است چنان که خود ایشان در ضمن روایتی فرموده اند:
إنا غیرُ مُهمِلین لِمراعاتِکُم ولا ناسینَ لِذِکرِکُم و لولا ذلک لنَزلَ بکُم البلاء واصطلمکم الأعداء .(1)
ترجمه:
ما مراعات احوال شما را مهمل نگذارده ایم و یاد شما را فراموش نکرده ایم واگر اینچنین نبود هر آینه بلاء به شما نازل میشد و دشمنان شما را درهم می شکستند.»

پی نوشت :
1_( تهذیب الاحکام ج1 ص 38 - بحار الانوار ج53 ص175 - معجم احادیث امام مهدی عج ج4 ص461)
منبع: پایگاه اطلاع رسانی آیت الله محمدعلی جاودان
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین