عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۸۳۵
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲
سید صادق حسینی عنوان کرد:
رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان با وزیر حج و عمره عربستان دیدار کرد و در این دیدار سعودی‌ها از بررسی افزایش سهمیه حج کشورمان با توجه به عدم استفاده برخی دیگر از کشورها از تمام سهمیه خود خبر دادند.

عقیق: سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان با «توفیق بن فوزان الربیعة»، وزیر حج و عمره عربستان سعودی در جده دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت در این دیدار با اشاره به برخی سوء تفاهم‌های سیاسی موجود میان ایران و عربستان و انجام مذاکرات میان دو کشور در بغداد به منظور حل و فصل مشکلات موجود، ابراز امیدواری کرد که دیپلماسی حج به کمک دیپلماسی سیاسی آمده و در حل شدن مشکلات موجود نقش آفرینی کند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با مساعدت طرف سعودی، موانع موجود در مسیر باز شدن مجدد سفر عمره به روی شهروندان ایرانی برداشته شود تا علاقه‌مندان بتوانند به زیارت مکه مکرمه و مدینه منوره بشتابند.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و۲۰۰ هزار ایرانی در نوبت اعزام به حج تمتع قرار دارند، از طرف سعودی خواست که موضوع افزایش سهمیه کشورمان در این سفر معنوی مورد موافقت قرار گیرد.

وی همچنین با گلایه از افزایش نرخ ارائه خدمات به حجاج، از مقامات سعودی خواست که در این راستا و به منظور عدم فشار مضاعف بر زائران مساعدت لازم صورت پذیرد.

وزیر حج و عمره عربستان نیز با بیان اینکه مساله امنیت و سلامت حجاج تمام کشورها مهم‌ترین اولویت دولت این کشور به شمار می‌رود، گفت: نظر به لغو اعزام حجاج از سوی برخی کشورها و همچنین عدم استفاده برخی دیگر از کشورها از تمام سهمیه خود، موضوع افزایش سهمیه امسال مورد بررسی قرار گرفته و در صورت مهیا بودن شرایط به اطلاع مقامات کشورمان خواهد رسید.

وی درباره موضوع افزایش قیمت خدمات اظهار داشت: این موضوع به افزایش قیمت‌های جهانی و همچنین عدم برگزاری حج با آمار کامل مربوط بوده، اما دولت عربستان با تعیین سقف برای ارائه خدمات از سوی شرکت‌ها و مؤسسات، تلاش خود را به منظور کمک به حجاج تمام کشورها مبذول می‌دارد.

به گزارش فارس، امسال حدود ۴۰ هزار ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند که البته با توجه به محدودیت در سهمیه کشورها، ایران خواستار افزایش ۵ هزارنفری این سهمیه شده بود که اکنون سعودی‌ها با توجه به اینکه برخی کشورها به دلیل بالا بودن هزینه حج، بخشی از سهمیه خود را تکمیل نکرده‌اند، درخواست کشورها برای افزایش سهمیه را بررسی می‌کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین