عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۷۹۹
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
آیت الله وحید خراسانی:
حضرت آیت الله وحید خراسانی، گفتند:به حجاج بگویید در این سفر برای فرج و سلامتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه زیاد دعا کنند.

عقیق: حضرت آیت الله وحید خراسانی، امروز در دیدار اعضای بعثه گفتند: این سفر یک سفر عادی نیست؛ سفر به خانه‌ی خداست و زائران و مسافران این سفر، ضیوف و مهمانان الله هستند.

ایشان در ادامه با تاکید بر دقت در راهنمایی حجاج و بیان احکام حج، افزودند: سعی کنید با حوصله و دقت پاسخ مردم را بدهید. از پاسخ و حل مشکلات حجاج خسته نشوید که کار شما همین است.

معظم له با اشاره به خطبه امیرالمؤمنین علیه السلام در نهج البلاغه که «واختار من خلقه سمّاعا اجابوا الیه دعوته و صدقوا کلمته» (خداوند سبحان از میان انسان‌ها، شنوندگانی را برگزید که دعوت او را برای حج اجابت کنند و کلماتش را تصدیق کنند)، اظهار داشتند: شما به این سفر دعوت شده‌اید. به حجاج بگویید همت کنند و ثواب حج‌شان را به یکی از ائمه‌ی هدی علیهم السلام هدیه کنند. این اکسیر احمر است!

ایشان در ادامه با اشاره به غربت ائمه بقیع علیهم السلام و لزوم شناساندن آن بزرگواران به زائران مدینه خاطر نشان کردند: با پای برهنه به زیارت بقیع بروید که آن‌جا عرش خداست. ملائکه‌ی آسمان بال‌هایشان را فرش قدم‌هایتان می‌کنند.

ایشان در پایان، همه‌ی حجاج را به کثرت دعا برای سلامتی و فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه و رفع گرفتاری از تمامی مردم توصیه کرده و گفتند:به حجاج بگویید در این سفر، چه در مدینه، چه در خانه‌ی خدا و چه در صحرای عرفات، برای فرج و سلامتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه زیاد دعا کنند. ان‌شاءالله شما و حجاج دیگر با دعای مستجاب و حج مقبول در صحت و سلامت بر می‌گردید.

خاطرنشان می شود: پیش از این دیدار گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و پیش روی بعثه، محضر ایشان ارائه گردید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین