عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۷۲۷
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
توهین فیلم «عنکبوت مقدس» به امام رضا(ع) موجب شد تا عزم ایرانیان برای جشن و شادی در میلاد امام رضا(ع) بیش از پیش شود. در پایتخت، مردم و شهرداری تهران شهر را آذین‌بندی کرده‌اند و روز 20 خرداد هم بناست تجمعی به نام «امام رضایی‌ها» برپا شود.

عقیق: اول تا یازدهم ماه ذی‌القعده یعنی از میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) دهه کرامت نامیده شده است و ایام شادی و فرح ایرانیان است تا در سالروز تولد ولی‌نعمتان خود شکرگزار خداوند متعال باشند. از قدیم‌الایام، مجری مجالس دینی و مذهبی همواره مردم بودند که با عشق و ارادت خود پای کار می‌آمدند تا شعائر الله را گرامی بدارند.

تعداد بازدید : 70

یکی از آخرین تجمعات «سلام فرمانده» که ۱۸ خرداد در استان البرز برگزار شد

«سلام فرمانده» حالی معنوی شهرها را تغییر داد

این روزها حال و هوای معنوی شهرهای مختلف کشور با تجمعات «سلام فرمانده» دوباره احیا شده است؛ تا جایی که مورد تقدیر و تمجید مقام معظم رهبری هم قرار گرفت و ایشان فرمودند: «در این سرودی که این روزها درباره امام عصر و سلام به حضرت بقیه الله است، ببینید مردم چکار دارند می‌کنند. این‌ها دلیل رویگردانی مردم از دین است یا به عکس؟» این سرود نشان داد هنوز عشق و ارادت مردم به اهل بیت(ع) با دل و جان مردم عجین است.

تعداد بازدید : 24

اشاره مقام معظم رهبری به سرود «سلام فرمانده»

انزجار عمومی از اهانت به امام رضا(ع) در فیلم «عنکبوت مقدس»

دومین اقدام هم موجب شد، غیرت و اردتمندی ایرانیان نسبت به اهل بیت(ع) دوباره به رخ کشیده شود. در ماجرای اهانت فیلم «عنکبوت مقدس» به امام رضا(ع) به یکباره موجی از اعتراض و انزجار عوام و خواص را به وجود آورد و واکنش‌هایی را برانگیخت که همچنان هم ادامه دارد. این روزها هم که در آستانه میلاد امام رضا(ع) هم هستیم، شدت این اعتراض‌ها بیش‌تر از قبل شده است.


نصب بنرهایی با شعار «بر امام مهربان خود پناه آورده‌ایم» در شهرداری تهران

تغییر چهره شهر تهران از سوی مردم و شهرداری

مجالس جشن و شادی برای میلاد امام رضا(ع) از امشب در سراسر کشور آغاز شده است که می‌توانید برنامه ۶۵ هیأت در این روزها را اینجا بخوانید. حال و هوای شهرها هم با همت مردم و برخی از نهادها به سمت جشن و شادی تغییر چهره داده است. در شهر تهران شاهدیم که مردم با محوریت هیأت‌ها برخی از خیابان‌ها را تزیین کرده‌اند و از سوی دیگر، سازمان زیباسازی شهرداری تهران هم پلاکاردها و بنرهای متعددی برای میلاد امام رضا(ع) نصب کرده است. ایستگاه‌های صلواتی نیز در سطح شهر راه افتاده تا در ایام میلاد امام رئوف نذری میان مردم توزیع کند.


نصب ۸ المان حجمی در ۸ نقطه شهر تهران

نصب ۸ المان حجمی  و ۴۵ المان نوری در سطح شهر تهران

از ابتدای دهه کرامت ۸ المان حجمی  و ۴۵ المان نوری با موضوعات مرتبط به حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در نقاط مختلف شهر نصب شده است. هشت نقطه در بزرگراه امام رضا(ع)، بزرگراه شهید محلاتی، تقاطع ابوذر، ضلع غربی میدان آزادی، ضلع غربی میدان نبوت، ضلع غربی میدان راه آهن، میدان شهرری، میدان امام خمینی و سبزه میدان، میزبان این المان‌های حجمی با ارتفاع ۴ متری شده‌اند.

المان‌های نوری شمس‌الشموس، المان ضریح مطهر امام رضا (ع) و سازه نوری عرشه پلی هم به منظور افزایش زیبایی بصری شهر همزمان با میلاد پر برکت امام هشتم شیعیان در میادین اصلی و بزرگراه‌های شهر جانمایی و نصب شده است.

بر امام مهربان خود پناه آورده‌ایم...

در این ایام با استفاده از تصاویر و عکس‌های ثبت شده توسط زائرین حرم امام رضا (ع) طی سال‌های گذشته تاکنون، تبلیغات فرهنگی گسترده‌ای با عنوان «بر امام مهربان خود پناه آورده‌ایم» در سطح شهر انجام شده است. علاوه بر آن تصاویری از حرم امام رئوف با جمله «خوشا ملکی که سلطانش تو باشی» و بیت زیبای «روشن شده از پرتو تو کشور ایران/ مهر درخشانی و خورشید و فروزان»  نیز زینت‌بخش سازه‌های تبلیغاتی شهر شده‌اند.

برگزاری اجتماع «ولایت عشق» با حضور مردم و هیأتی‌ها

شاید نقطه اوج برنامه‌های میلاد امام رضا(ع) در شهر تهران، اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها با عنوان «ولایت عشق» باشد. بناست این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم و هیأت‌های مذهبی، فردا جمعه ۲۰ خردادماه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰ در دانشگاه تهران برگزار شود. در این مراسم که به صورت مردمی طراحی و برنامه‌ریزی شده است، حجت‌الاسلام مسعود عالی سخنرانی و رضا هلالی و محمدحسین پویانفر مدیحه‌سرایی خواهند کرد. در این مراسم بناست بیانیه اعتراضی نسبت به ساخت فیلم موهن «عنکبوت مقدس» به امضا برسد.

ایرانیان این روزها در فرصت‌های مختلف نشان داده‌اند که ارادتشان به اهل بیت(ع) همچنان پابرجاست و این ارادت بستری برای وحدت میان آنان است.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین