عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۷۰۱
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳
سید جعفر ماهرخسار:
خادم فرهنگ رضوی گفت: چنانچه شاعر و مداح در انتخاب شعر خود دقت کند می تواند تاثیر به سزایی در ترویج فرهنگ و سیره رضوی داشته باشد.

عقیق:سید جعفر ماهرخسار با اشاره به حضور خود در کسوت مداحی اهل بیت (ع) از دوران قبل از انقلاب تاکنون در حرم مطهر رضوی در گفتگویی گفت: در مدرسه «دودر» پس از فراگیری دروس عربی اولین مداحی خود را در حضور جمعی از زائران در سالروز سعادت امام زمان (عج) اجرا کردم و پس از آن با وجود خفقان در دوران رژیم شاهنشاهی در حرم مطهر رضوی مداحی خود را با حضور اندکی از مداحان آغاز کردم.

وی به کرامات حضرت رضا (ع) در لحظه لحظه زندگی خود اشاره کرد و افزود: امام رضا (ع) نیازی به مجالس مداحی ما ندارد بلکه این ما هستیم که در فضای خدمت به امام رئوف (ع) محتاج عنایت ویژه ایشان هستیم.

خادم و مداح حرم مطهر رضوی، مداحی در مضجع شریف حضرت رضا (ع) را با دیگر محافل متفاوت خواند و افزود: از آنجایی که صاحب این محفل امام رضا (ع) لذا مداح در چنین محفلی سعی دارد اشعاری که به کار می‌برد و نوع خوانشش، در شأن امام (ع) باشد.

وی در توصیه خود به مداحان نسل جدید تاکید کرد: بایستی مداحان جوان اشعار خوب، با ارزش و سازنده استفاده کنند و سطح مطالعه تاریخی خود را بالا ببرند تا در هنگام مداحی بین مستعمین شور و شعور ایجاد کنند.

ماهرخسار با بیان اینکه مداحی و خادمی حضرت رضا (ع) به یکدیگر گره خورده است، اظهار کرد: مداح باید خود را در فضای خدمت به ائمه اطهار (ع) ببیند و با خواندن اشعاری در شأن، ارادت خود را به آنان نشان دهد.

وی ابراز کرد: برای من موجب افتخار است که عمرم را با مداحی در حرم رضوی صرف خدمت به امام رضا (ع) کرده ام و در این چند سال کرامات زیادی در زندگی خود دیدم.

این خادم فرهنگ رضوی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه شاعر در انتخاب شعر خود دقت کند می‌تواند تأثیر به سزایی در ترویج فرهنگ و سیره رضوی داشته باشد.

شایان ذکر است سید جعفر ماهرخسار سال ۱۳۹۸ از سوی بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام به عنوان خادم برگزیده فرهنگ رضوی معرفی شده بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین