عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۶۹
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۹
مدیر اجرایی پروژه ضریح سفیر ابا عبدالله الحسین(ع) گفت: دو گروه خاتم کار و منبت کار ضریح مطهر مسلم‌بن‌عقیل(ع)، قطعات داخلی این ضریح را نصب خواهند کرد.

عقیق: «مجتبی مروی» مدیر اجرایی پروژه ضریح سفیر ابا عبدالله الحسین(ع) گفت: به حمد الهی پس از استحکام بخشی سطح زیرین ضریح و نصب شاسی فلزی کار و همچنین نصب تاج چوبی از هفتم شهریور عملیات نصب قطعات منبت و خاتم داخل مضجع شریف آغاز می‌شود.

مدیر اجرایی پروژه ضریح سفیر ابا عبدالله الحسین(ع) ادامه داد: بدیهی است که پس از اتمام کار این دو گروه، ما نصب قطعات قلمزنی شده نقره و طلا را شروع خواهیم کرد که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این بخش از کار را 11 شهریورماه شروع خواهیم کرد.

مروی در خصوص تعداد افراد اعزام شده گفت: تا کنون از عوامل اجرایی بخش‌های مختلف 20 نفر به نجف اشرف و حرم مطهر مسلم بن عقیل(ع)  اعزام شده‌اند و برای اتمام بخش‌های باقیمانده نیز 20 نفر راهی مضجع شریف آن حضرت خواهند شد.

مدیر اجرایی پروژه ضریح درباره ویژگی‌های این ضریح یادآور شد: به منظور یکپارچگی در داخل ضریح از منبت کاری، معرق و خاتم کاری استفاده شده است که زیبایی این کار را دوچندان نموده است و در کل قسمت‌های قلمزنی ضریح مطهر به هیچ عنوان از ریخته‌گری  استفاده نشده است و تماماً هنر دست اساتید قلمزنی است.

شایان ذکر است که منبت کاری ضریح برعهده هنرمندانی از استان مرکزی به سرپرستی محمد علی نوری بوده و خاتم کاری را نیز محمد حسین و محمد حسن صلاح فر از استان فارس انجام داده‌اند.


منبع:ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین