عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۵۴۸
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵
فیلم|
این عبارت ها یک بند از سرود سلام فرمانده است که این روزها بازتاب زیادی میان مردم داشته و برلب کوچک و بزرگ زمزمه می شود. اما علی پسر مهزیار کیست و چه ارتباطی حضرت ولی عصر عج داشته است؟

عقیق: این عبارت ها یک بند از سرود سلام فرمانده است که این روزها بازتاب زیادی میان مردم داشته و برلب کوچک و بزرگ زمزمه می شود. اما علی پسر مهزیار کیست و چه ارتباطی حضرت ولی عصر عج داشته است؟

داستان تشرف علی ابن مهزیار خدمت امام زمان عج را شیخ طوسی در کتاب الغیبة و شیخ صدوق در کتاب کمال الدین و تمام النعمة نقل کرده اند.
نقل است که او بیست سفر را به شوق ملاقات امام حضرت عازم حج شد . وقتی در سفر بیست و یکم خدمت امام زمان عج رسید حضرت به او فرمودند: ای ابوالحسن، ما شب و روز منتظر ورودت بودیم، چرا این قدر دیر نزد ما آمدی؟

عرض کردم: آقای من! تاکنون کسی را نیافته بودم که دلیل و راهنمای من به سوی شما باشد.

فرمودند: آیا کسی را نیافتی که تو را دلالت کند؟!! بعد انگشت مبارک را به روی زمین کشیده، سپس فرمودند: نه لکن شماها اموالتان را فزونی بخشیدید، و بر بینوانان از مؤمنین سخت گرفته، آنان را سرگردان و بیچاره کردید، و رابطة خویشاوندی را در بین خود بریدید (صله رحم انجام ندادید) دیگر شما چه عذری دارید؟

گفتم: توبه، توبه، عذر می‌خواهم. ببخشید، نادیده بگیرید.

سپس فرمودند: ای پسر مهزیار، اگر نبود که بعضی از شما برای بعضی دیگر استغفار می‌کنید، تمام کسانی که بر روی زمین هستند، نابود می‌شدند به جز خواص شیعه؛ همان‌هایی که گفتارشان با رفتارشان یکی است.


روایت جذاب حاج احمد کافی از این تشرف را بشنوید:

تعداد بازدید : 344

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
0
2
یا صاحب الزمان ادرکنی
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین