عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۵۲۶
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
فرزند استاد فاطمی‌نیا:
فرزند مرحوم فاطمی‌نیا می‌گوید پدرمان توصیه می‌کردند در تمام شرایط به ویژه در عصر حاضر نباید مقابل ولیّ فقیه قد عَلم کنیم و نظر خودمان را تحمیل کنیم.

عقیق:حجت‌الاسلام سیدحسن فاطمی‌نیا فرزند آیت‌الله فاطمی‌نیا در گفت‌وگویی در حاشیه مراسم وداع با پیکر آن عالم بزرگوار، با اشاره به توصیه‌های اخلاقی پدرشان در خانواده گفت: پدر بزرگوار ما توصیه‌های زیادی نسبت به پاسداشت حریم خانه و خانواده داشتند و معتقد بودند با اهل منزل به ویژه همسر باید خوش‌رفتار بود و نسبت به آنها کظم غیظ داشت.  ایشان فرو بردن خشم و خوش‌رفتاری با افراد خانواده را کلید موفقیت هر مؤمنی می‌دانست. 

وی درباره اهمیت مسئله ولایت فقیه در اندیشه مرحوم فاطمی‌نیا گفت: پدر بزرگوار ما می‌فرمود تحت هر شرایطی باید مطیع ولیّ فقیه بود؛ در واقع این نوع اطاعت را تمرین امام‌پذیری می‌دانستند. در ماجرای خوارج نهروان که نگاه می‌کنید، عمده آنها اصحاب امیرالمؤمنین علیه‌السلام و از علما و زاهدان بودند، اما جلوی حضرت امیر قد علم کردند. ما باید قدر رهبری را بدانیم که خداوند در این مقطع فعلی ایشان را تمرین ولایت‌پذیری قرار داد تا در وقت ظهورشان با دست‌انداز ایمانی و اعتقادی مواجه نشویم. اگر اکنون اطاعت و تبعیت را تمرین نکنیم، در عرصه عمل کم می‌آوریم. 

فاطمی‌نیا افزود: لذا ایشان توصیه می‌کردند در تمام شرایط به ویژه در عصر حاضر نباید مقابل ولیّ فقیه قد عَلم کنیم و نظر خودمان را تحمیل کنیم؛ پس باید مطیع محض بود. از این جهت ایشان مکرر درباره تقید نسبت به رهبر معظم انقلاب تأکید می‌کردند؛ به عنوان نمونه در سخنانی فرمودند قدردان رهبر باشید؛ اگر افکار پاشیده‌ای، پوسیده‌ای به شما عرضه کردند، قبول نکنید؛ این مرد بزرگ عزّ اسلام است و هرکس با این مرد بزرگ، با مقام معظم رهبری مخالفت کند، خدا از او نمی‌گذرد، اگر یقین نداشتم نمی‌گفتم.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین