عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۴۲۴
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۴
با حضور آیت الله امامی کاشانی صورت گرفت؛
آیین غبار روبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت علی بن محمد باقر (ع) در اردهال کاشان با حضور آیت الله امامی کاشانی و نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، برگزار شد.

غباروبی ضریح مطهر علی بن باقر(ع) در اردهال کاشانعقیق:آیین غبار روبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت علی بن باقر (ع) اردهال کاشان، ظهر پنج شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱با حضور آیت الله امامی کاشانی، حجت الاسلام والمسلمین سید سعیدحسینی، نماینده ولی فقیه در کاشان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، سرپرست فرمانداری کاشان، امام جمعه اردهال، جمعی از مسئولین، روحانیون، خیرین و خیل کثیری از زائران و مجاوران این آستان مقدس برگزار شد.

در این مراسم یکی از مداحان اهل بیت(ع) به مرثیه سرایی در مدح و منقبت حضرت علی بن باقر (ع) پرداخت و نذورات زائران را که با عشق و شور در هم آمیخته و در این قطعه بهشتی از خاک، جلوه ای از ارادتمندی به ساحت حضرت علی بن باقر (ع)را متجلی ساخته بود، برای هزینه در امور فرهنگی و عمرانی آستان مقدس جمع آوری کردند.

در پایان این مراسم، کلنگ احداث کمربندی مشهد اردهال کاشان به طرف دلیجان به طول ۳ کیلومتر با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، سرپرست فرمانداری، شهردار کاشان و مسئولان راه و شهرسازی به زمین زده شد.

شایان ذکر است، غبار روبی از آیین های دیرین حرم مطهر حضرت علی بن باقر(ع) در اردهال کاشان است که هر دو ماه یک بار، با حضور علما، فضلا، شخصیت‌های کشوری و استانی، خیران و خادمان آستان مقدس حضرت علی بن محمد باقر (ع) و زائران و مجاوران حرم مطهر برگزار می‌شود.

حضرت سلطان علی بن محمد باقر (ع) برادر حضرت امام صادق (ع) در سال ۱۱۳ ه.ق به دعوت اهالی فین کاشان از سوی پدر بزرگوارشان برای ترویج دین اسلام راهی ایران شد و پس از سه سال ممارست سرانجام در جنگی نابرابر به همراه جمعی از یارانش در ۲۷ جمادی الثانی سال ۱۱۶ه.ق در خطه اردهال به شهادت رسید.

مشهد اردهال در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی کاشان و فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین