عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۳۳۶
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم دولابی:
سخنران حرم بانوی کرامت گفت: دنیا طلبی در جبهه حق توسط خواص و دولتمردان باعث می شود آرمان ها رنگ ببازد و حکومت از مسیر اصلی خود منحرف بشود.

عقیق:حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم دولابی با بیان نکات تفسیری جزء بیستم قرآن کریم با موضوع اقتدارامت اسلام در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: یکی از عوامل قدرتمندی که در جزء بیستم به آن اشاره شده است دنیا گریزی است و در مقابل نیز دنیا طلبی از مهم ترین عوامل زوال اقتدار یک امت است که در آیات مختلف جزء بیستم صراحتا ذکر شده است.

وی افزود: اقتدارو قدرت حکومت ها و حاکمان دنیا طلب و عافیت طلب زوال دارد و تضعیف خواهند شد چرا که یکی از مهم ترین عوامل پیروزی و اقتدار یک امت، قطع وابستگی به دنیا و بی رغبتی به دنیا است.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: در آیه ۵۸ سوره قصص به یکی عوامل زوال قدرت امت ها اشاره شده است که خداوند می فرماید عشرت طلبی و رفاه طلبی باعث زوال اقتدار مستکبران است.

حاج ابوالقاسم تاکید کرد: قدرت مستکبران جهان مخصوص آمریکا رو به زوال است و فروپاشی آنان ها به لطف الهی نزدیک است.

وی یادآور شد: قوم لوط که در آیات نخستین جزء بیست به آن اشاره شده که به خاطر دنیا طلبی و شهوت پرستی با نبی خدا دشمنی کردند به همین خاطر دچار عقوبت الهی شده و هلاک گشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: یکی دیگر از مظاهر دنیا طلبی حفظ قدرت خود به روش های مختلف و ظلم بر دیگر انسان ها و تضییع حقوق مظلومان و زیر دستان است که عقوبت الهی را به دنبال دارد.

وی افزود: فرعون و همراهان با ظلم و استکبار فکر می کردند همیشه قدرتشان باقی خواهند ماند اما دردریا غرق شده و هلاک گشتند.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: قارون یک دنیا طلبی بود که به واسطه عقوبت الهی در زمین فرو رفت و هلاک گردید و تمام اموالش نابود گشت که در سوره قصص به آن اشاره شده است.

وی افزود: در سوره عنکبوت نیز به سرنوشت قوم ثمود و عاد اشاره شده است که همه دنیا طلبان به واسطه دنیا طلبی گرفتار عقوبت الهی شده و سقوط کردند.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: رهروان راه حق اگر گرفتار دنیا طلبی بشوند قدرت خود را از دست می دهند و سقوط می کنند و دنیا طلبی در جببه حق توسط خواص و دولتمردان باعث می شود آرمان ها رنگ ببازد و حکومت از مسیر اصلی خود منحرف بشود.

وی خاطر نشان کرد: در جامعه نبوی نیز عده ای به خاطر دنیا طلبی به رسول خدا خیانت کرده و اسرار جنگی را به دشمنان فروختند.

حاج ابوالقاسم یادآور شد: فاصله گرفتن از آرمان های انقلاب به خاطر دنیا طلبی و پناه بردن به دامان دشمن و تبدیل شدن به بلندگوی دشمن و در ردیف معاندین قار رگفتن همگی به خاطر دنیا طلبی و عافیت طلبی است.

وی افزود: دنیا طلبی چشم و دل انسان را کور و برده دیگران خواهد کرد و باعث می شود انسان در مقابل طواغیت عالم سر خم کند و تن به ذلت و خواری داده و توسط دشمنان تحقیر و به عنوان گاو شیرده خطاب شود.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: بسیاری از کشورهای به ظاهر مسلمان به خاطر دنیا طلبی حاکمان خود به ظلم جهانی تن داده اند و در برابر طاغوت های عالم تن به خفت و خواری می دهد و آمریکا نیز ثروت مسلمانان را به غارت می برد.

وی اظهار داشت: دینا طلبی انسان را از دشمن حقیقی خود غافل خواهد کرد و دنیا طلبان دشمن واقعی خود را تشخیص نمی دهند و متوجه نمی شوند که از طرف دشمن خنجر می خوردند.

حاج ابوالقاسم خاطر نشان کرد: بلای وابستگی بدترین بلایی است که مستکبران عالم بر سر دوستان خود می آورند برای غارت و استثمار بیشتر به همین خاطردنیا طلبی انسان ها را ترسو خواهد کرد و باعث می شود انسان ها جهاد را رها نمایند.

وی در پایان گفت: دنیا گرایی و دنیا طلبی، اهداف و آرمان‌های مقدس را به فراموشی می سپارد و حق طلبی را ضعیف خواهد کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین