عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۱۸۴
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
حجت‌الاسلام مؤمنی:
کارشناس معارفی آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه امام علی علیه السلام بالاترین فضیلت را خودشناسی و معرفت النفس عنوان می کنند، اظهار کرد: معرفت النفس بالاترین حکمت هاست.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی در مراسم مناجات خوانی در جمع زائران و مجاوران آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه جوانی مهمترین فرصت برای کسب معرفت است، اظهار کرد: بالاترین حکمت ها معرفت النفس است؛ چراکه اگر انسان ارزش و اهمیت نفس خویش را بداند هرگز آن را به ثمن بخس نخواهد فروخت.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها تصریح کرد: نفس آدمی به حدی با ارزش و گرانبهاست که خداوند ۱۲۴ هزار پیامبر و امام را برای راهنمایی انسان ها فرستاده است و در کنار انبیا نعمت عقل را نیز به انسان اعطا کرده است.

وی افزود: نعمت عقل به تنهایی برای کنترل غضب، شهوت و دیگر گناهان کافی است و خداوند با به ودیعه نهادن عقل در وجود آدمی به انسان امکان مدیریت اعمال خویش را داده است.

حجت الاسلام و المسلمین مومنی با تاکید بر اینکه امام علی علیه السلام بالاترین ارزش را معرفت النفس و خودشناسی عنوان می‌کنند، گفت:

معرفت نفس بالاترین حکمت هاست؛چرا که انسان مومن به واسطه نعمت خودشناسی در طریق حق و حقیقت قرار می گیرد.

وی معرفت النفس را انتهای علم عنوان کرد، افزود: بالاترین جهل این است که انسان نفس و ارزش نفس خود را نشناسد که همین جهل به نفس موجب آلوده شدن انسان به انواع گناهان می شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه چشم گوش و شکمی که ظرف حرام باشد، نمی تواند ظرفی برای شنیدن صدای امام معصوم شود، ادامه داد: انسانی که منتظر باشد و برای دیدار امام خویش عطش داشته باشد و به واسطه معرفت نفس خود را به گناه آلوده نکند، قطعا به دیدار امام زمان(عج) خود نائل خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی یادآورشد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند من صراط مستقیم هستم و بعد از من امام علی علیه السلام و فرزندان ایشان صراط مستقیم هستند و کسی که میخواهد در صراط مستقیم باشد به واسطه خودشناسی و معرفه النفس باید ارزش وجودی خود را شناخته و نفس خود را به ثمن بخس نفروخته بلکه به واسطه خودشناسی در مسیر ولایت اهل بیت و امام معصوم حرکت کند و کسی که ولی شناس باشد به یقین در بندگی خداوند رستگار شده و به فوز عظیم بندگی نائل خواهد آمد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین