عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۶۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:
سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: در هیچ جای جهان مثل ایران بیرق اهل بیت(ع) بلند و برافراشته نیست؛ باید قدردان انقلاب اسلامی باشیم

عقیق: حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی، شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با بیان اینکه در زمان امام صادق علیه السلام فرصت تربیت و فرستادن نماینده به سراسر بلاد اسلامی ایجاد شد، اظهار داشت: دو امام معصوم یعنی امام سجاد و امام محمد باقر علیهماالسلام در شکل گیری این فرصت نقش آفرین بودند؛ حب و ادبار به اهل بیت علیهم السلام در دوران ایشان گسترش یافت.

سخنران حرم فاطمه معصومه سلام الله علیها، با بیان این که توجه به اهل‌بیت(ع) بعد از شهادت اباعبدالله الحسین به اوج خود رسید، تصریح کرد: ریشه درخت اسلام که می رفت سست گردد، با خون سید الشهدا(ع) مستحکم و استوار شد.

وی با تأکید بر این که ماندگاری و جاودانگی دین مرهون ایثار و فداکاری اباعبدالله الحسین(علیه السلام) است، اظهار داشت: بعد از شهادت اباعبدالله(ع) مردم به امام سجاد(علیه السلام) روی آوردند و ادبار به اهل بیت علیهم السلام باعث شد تا بعد از شهادت امام سجاد(علیه السلام) تعبیر یا بن رسول الله برای اهل بیت(علیهم السلام) گسترش یافت.

این استاد حوزه، تثبیت و توسعه انقلاب فرهنگی با تربیت شاگرد و ارسال نماینده را از برجسته ترین رویکردهای علمی امام صادق علیه السلام عنوان کرد و ابراز داشت: در سایه سار حرکت عظیم علمی و معرفتی امام صادق علیه السلام، رفته رفته مدارس دینی و حوزه‌های علمیه تشکیل و تربیت شاگردان از ملیت‌های مختلف جهان عملیاتی شد.

مومنی، بر اهمیت جایگاه یاران واقعی اهل بیت(علیهم السلام) تأکید کرد و ابراز داشت: اگر کسی می خواهد در انقلاب صاحب الزمان(عج) موثر و در جبهه حق در خط مقدم باشد، باید تحت تعالیم اهل بیت(علیهم السلام) قرار گیرد.

وی افزود: شهدا به عنوان تربیت یافتگان مکتب امام صادق(علیه السلام)، موفق شدند تا به معنای واقعی کلمه یاری دین را به منصه ظهور رسانده، رهنمون وادی شهادت شوند.

مومنی با اشاره به این که شهدا با بذل تمام هستی خود به حقیقت عبودیت نائل آمدند، خاطرنشان ساخت: شهدا با تمام هستی خود، برای حفظ و حراست از دین وارد میدان شده، با گذر از تعلقات دنیایی به حقیقت عبودیت رسیدند.

سخنران حرم کریمه اهل بیت(س)، در ادامه به حقیقت عبودیت از منظر روایات اسلامی اشاره کرد و اذعان داشت: نخستین حقیقت عبودیت این است که انسان برای خود ملکیتی قائل نباشد و هر آنچه از مال، جان و آبرو دارد را از آنِ ذات اقدس الهی بداند.

مومنی، در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به سیره شهدای اسلام و انقلاب به ویژه شهدای مدافع حرم، اذعان داشت: درک کنندگان حقیقت عبودیت همه اشتغال خود را امتثال امر الهی و اجتناب از نواهی دین تعریف می‌کنند.

سخنران حرم کریمه اهل بیت(س) با بیان این که اگر عبد ملکیتی برای آنچه خدا به او داده، قائل نباشد، دل کندن از دارایی‌های دنیایی برایش آسوده و در مسیر بذل برای الله موفق‌تر خواهد بود، یادآور شد: اگر عبد تدبیر امور خود را به مدبر واگذار کند، مصائب دنیا برایش گوارا خواهد بود.

وی با تأکید بر این که کسانی که حقیقت عبودیت را درک نموده‌اند هیچ منتی بر سر مردم نمی‌گذارد و از تکبر، غرور و خودبرتربینی مبرا هستند، اظهار داشت: طلبکاران نظام خود را بدهکار و بدهکاران نظام که از صدقه سر این نظام به جایی رسیده‌اند، خود را طلبکار می‌پندارند. در هیچ جای جهان مثل ایران بیرق اهل بیت(ع) بلند نیست؛ باید قدردان انقلاب اسلامی باشیم.

مومنی، در ادامه تبیین ویژگی‌های درک کنندگان حقیقت عبودیت، تصریح کرد: رهروان حقیقت عبودیت، ایام خود را به بطالت نمی گذرانند و هیچگاه دنبال بالا رفتن از مناصب دنیوی و عزت بخشی در دنیا نیستند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین