عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۹۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
در آستانه نیمه شعبان:
مسجد مقدس جمکران در آستانه میلاد امام زمان(عج) مأمن و ملجأ عاشقان و دلدادگان امام مهدی(عج) است و برنامه‌های متعددی در روزهای منتهی به میلاد در مسجد برگزار می‌شود.

عقیق:در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد امام زمان(عج) مسجد مقدس جمکران مأمن و ملجأ عاشقان و دلدادگان امام مهدی(عج) است. در این مسجد از میلاد امام حسین(ع) تا روز میلاد حضرت حجت(عج) ۱۰ شب مجلس جشن و شادی برپاست. در کنار این برنامه، مجالس دیگری نیز برگزار می‌شود که تعدادی از آن را باهم مرور می‌کنیم:


تصویر مه‌آلود صبح امروز سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه مسجد مقدس جمکران

ابوالفضل بختیاری امشب در جمکران دعای توسل می‌خواند

مراسم مناجات‌خوانی سه‌گانه هفتگی جمکران این هفته نیز برپا می‌شود. امروز سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم قرائت دعای توسل با سخنرانی حجت‌الاسلام فرحزاد و قرائت دعای ابوالفضل بختیاری برگزار می‌شود. روز پنجشنبه ۱۹ اسفندماه نیز مراسم قرائت دعای کمیل با سخنرانی و قرائت دعای حجت‌الاسلام خورشیدی بعد از نماز عشاء برگزار می‌شود.

در روز جمعه ۲۰ اسفندماه ابتدا مراسم قرائت دعای کمیل با سخنرانی حجت‌الاسلام میرزامحمدی دو ساعت به اذان صبح برگزار می‌شود و از ساعت ۶ صبح نیز مراسم قرائت دعای ندبه با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی و قرائت دعای حسن شالبافان برگزار خواهد شد.

همایش «خادمان منتظر» در جمکران برگزار می‌شود

با توجه به اعلام فراخوان جذب خادمیاران مهدوی برای خدمت به زائران این مکان مقدس در نیمه شعبان امسال که آذرماه امسال صورت گرفت، بیش از ۳۵۰۰ نفر از خواهران و برادران از قم و سایر شهرستان‌ها برای این مهم ثبت نام کردند که در کنار خدام اصلی و افتخاری، قرار است در مجموع ۶ هزار نفر در ایام ولادت با سعادت امام عصر(عج) و به عنوان خادم جمکران در خدمت زائران باشند.

همچنین نظر به محدودیت‌های فراوانی که طی دو سال اخیر و به خاطر شیوع کرونا در اماکن مذهبی از جمله مسجد جمکران برقرار بود، بسیاری از برنامه‌های مربوط به نیمه شعبان در این دو سال اجرایی نشد، ولی امسال با توجه به واکسیناسیون گسترده و نیز اجرای شیوه نامه‌های جدید، قرار است، شاهد حضور گسترده زائران در قم و جمکران باشیم به همین دلیل مجموعه امور خادمین جمکران، برنامه‌های متنوعی را برای جذب خادمیاران جدید و آموزش به آنها در دستور کار دارد.

یکی از این برنامه‌ها، همایش «خادمان منتظر» است که سه‌شنبه این هفته و از ساعت ۱۶:۳۰ تا اذان مغرب، در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد. قرار است در همایش خادمان منتظر، حجت‌الاسلام بندانی نیشابوری سخنرانی کند و سید علی حسینی‌نژاد نیز به مدیحه‌سرایی بپردازد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین