عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۸۸
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
کاروان پیاده‌روی «حرم تا حرم» بعد از عبور از شهرهای قم، گرمسار و سمنان در حالی با استقبال گرم مردم دامغان وارد این شهر شد که جوانان کاروان برای رسیدن به حرم رضوی لحظه ‌شماری می‌کنند.

  عقیق:به مناسبت در پیش بودن دهه کرامت (دهه نخست ماه ذی‌القعده که آغاز با ولادت حضرت معصومه(س) و پایانش با ولادت امام رضا(ع) همراه است)، گروهی از مردم قم در روز 28 مرداد ماه گذشته به صورت خودجوش به منظور تجلیل از خاندان عصمت و طهارت و دو نور چشمان امام موسی بن جعفر(ع) مراسم پیاده‌روی از حرم کریمه اهل بیت تا حرم با صفای رضوی را تحت عنوان «مدافعان حرم» آغاز کردند. بر اساس این گزارش، پس از برگزاری سومین برنامه مدافعان حرم کاروان در شهرهای قم، گرمسار و سمنان،  کاروان مدافعان حرم در گام چهارم به شهر دامغان معروف به «صد دروازه» رسیدند که با استقبال گرم و بی‌نظیر مردم خداجوی این شهر و آیت‌الله سیدمحمود ترابی امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه شهر دامغان روبرو شدند.

در چهارمین برنامه مدافعان حرم کاروان پیاده‌روی «حرم تا حرم» که در زینبیه دامغان برگزار شد، بعد از سخنرانی امام جمعه دامغان، حجت‌الاسلام شفیعی به ایراد جایگاه و ارزش سنت حسنه پیاده‌روی پرداخت و در ادامه مصطفی متولی از شاعران آئینی کشورمان اشعاری را در وصف مقام و منقبت حضرت زینب کبری(س) قرائت کرد، سپس سیدمحمد جوادی مداح تهرانی با مداحی حزن‌انگیز خویش دل‌های حضار را روانه حرم عمه سادات کرد و در انتها مراسم عزاداری و سینه‌زنی برپا شد.

در ادامه تصاویری از پیاده‌روی «حرم تا حرم» در گام چهارم را مشاهده می‌کنید:

 «زیارت با پای پیاده» سنت دیرینه‌ای است که مورد توجه خاص اهل بیت(ع) خصوصاً امام حسن مجتبی(ع) بوده به گونه‌ای که روایت شده است ایشان 25 بار با پای پیاده به زیارت بیت‌الله الحرام رفتند. علمای عالم تشیع نیز با تأسی از حضرات معصومین(ع) اقدام به زیارت با پای پیاده می‌کردند که می‌توان به طور نمونه به شیخ انصاری، ملاصدرا، آیت‌الله بافقی و نیز از بیت حضرت امام(ره) شهید مصطفی خمینی اشاره کرد که مسئولیت کاروان زیارتی پیاده‌روی را بر عهده داشتند و نیز شهید مدنی با همراهی عده از علمای ایران با پای پیاده به مشاهد اهل بیت(ع) مشرف می‌شدند.


منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین