عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۸۴۹
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
همزمان با شب شهادت امام کاظم(ع):
همزمان با شب شهادت امام کاظم علیه‌السلام، میلیون‌ها زائر به حرم امامین جوادین علیه‌السلام مشرف شده و با نوای «یا کاظم، یا مظلوم» به عزاداری پرداختند.

عقیق: همزمان با شب شهادت امام موسی بن جعفر علیه‌السلام، حرم آن حضرت در کاظمین مملو از جمعیت شد و میلیون‌ها زائر که از هفته گذشته با پای پیاده به سوی کاظمین حرکت کرده بودند، به حرم امامین جوادین علیه‌السلام مشرف شده و به عزاداری پرداختند.

تعداد بازدید : 59

ورود دسته عزاداری اهالی کربلا به حرم امامین جوادین (ع)

همچنین دسته‌های عزاداری از شهرهای مختلف یکی پس از دیگری وارد حرم امامین جوادین علیه‌السلام شده و نوای «یا کاظم(ع)، یا مظلوم» سر دادند. از دسته‌های عزاداری معروف در این ایام، عزاداری مردم کربلا و نجف است که پس از ورود به خیابان‌های منتهی به حرم بر سر می‌کوبند و با ورود به محدوده حرم مطهر امامین جوادین علیهم‌السلام خطاب به آن حضرت به عزاداری می‌پردازند.

شب گذشته همزمان با شام شهادت حضرت کاظم علیه‌السلام، مراسم عزاداری در گوشه و کنار حرم به پا شد و بعد از نماز مغرب و عشا، باسم کربلایی از مداحان معروف عراق با حضور در کاظمین مداحی کرد و با نوای یا موسی بن جعفر جمعی از زائران اشک ریخته و به سینه‌زنی پرداختند.

در ادامه فیلمی از عزاداری در حرم امامین جوادین علیهم‌السلام همزمان با شب شهادت امام هفتم شیعیان با نوای باسم کربلایی را مشاهده می‌کنید:

تعداد بازدید : 30

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین