عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۷۸۱
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
با نزدیک شدن به ۲۵ رجب:
پیاده‌روی ایام شهادت امام ‌کاظم علیه‌السلام از شهرهای دور و نزدیک کاظمین آغاز شد و زائران با در دست داشتن پرچم‌های عزا با پای پیاده به سوی حرم امامین جوادین علیهم‌السلام در حال حرکت هستند.

عقیق: ۲۵ رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام است. بر همین اساس، جمعی از مشتاقان زیارت حرم امامین جوادین علیهم‌السلام در حالی که هنوز تا ایام شهادت حضرت امام کاظم علیه‌السلام چند روزی باقی مانده است، با پای پیاده از شهرهای مختلف در مسیرهای منتهی به کاظمین و حرم آن حضرت حضور یافتند و به این ترتیب پیاده‌روی شهادت امام کاظم علیه‌السلام را آغاز کردند.

برخی نیز در بین شهرهای نزدیک کاظمین موکب پذیرایی راه‌اندازی کرده‌اند و به میزبانی از زائران کاظمین می‌پردازند. زوار نیز از زن و‌ مرد، پیر و‌ جوان در حالی که پرچم‌های عزا به دست دارند، به عشق امام کاظم علیه‌السلام مسیر را به سوی کاظمین طی می‌کنند.

پیاده‌روی شهادت امام کاظم علیه‌السلام پس از پیاده‌روی اربعین حسینی به عنوان بزرگ‌ترین اجتماع شیعیان در عراق به شمار می‌رود و هر ساله میلیون‌ها زائر از شهرهای دور و‌نزدیک در ایام شهادت امام کاظم علیه‌السلام به حرم امامین جوادین علیهم‌السلام مشرف می‌شوند.

در سال‌های اخیر هم با وجود شیوع کرونا و در حالی که به نظر می‌رسید با اعمال برخی محدودیت‌ها در عراق، پیاده‌روی ایام شهادت حضرت امام کاظم علیه‌السلام برگزار نشود، اما هر ساله این مراسم باشکوه‌تر از گذشته برپا شد؛ به طوری که سال گذشته با وجود پذیرش نکردن زائر خارجی از سوی عراق، بیش از سه میلیون نفر در ایام شهادت امام هفتم شیعیان به کاظمین و حرم آن حضرت مشرف شدند.

به گزارش فارس، امسال با توجه به حضور زائران خارجی به ویژه ایرانیان در عراق، مسؤولان عراقی از احتمال افزایش تعداد زائران کاظمین در ایام شهادت حضرت امام کاظم علیه‌السلام خبر داده‌اند.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین