عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۷۲۱
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
طبق ضوابط ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام شد؛
ورود افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و یا افراد بالای ۶۰ سال حتی اگر واکسن هم زده باشند در مراسم اعتکاف امسال ممنوع است و مساجد فاقد تهویه مناسب نیز هم امکان برگزاری مراسم را ندارند.

عقیق: ماه رجب یک فرصت با ارزش برای صفا دادن به دل، توبه و خودسازی است. مؤمنین و به‌ویژه جوانان نیز در طول سالیان بعد از انقلاب اسلامی با گرایش به این پدیده‌ی معنوی آن را مغتنم شمرده و برای استفاده از این پدیده‌ی معنوی در طول این سال‌ها در مساجد شهرها سه روز معتکف شده‌اند.

با توجه به پیک ششم شیوع بیماری کرونا با سویه اومیکرون، مطابق ضوابط ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا دستورالعمل برگزاری اعتکاف در سراسر کشور اعلام شد. بر این اساس:

اول. برگزاری مراسم در شهرهای با وضعیت ابتلاء بالا از نظر بیماری (قرمز) بر اساس تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ممنوع می‌باشد.

دوم. برگزاری مراسم در شهرهای با وضعیت نارنجی، زرد و آبی، از نظر بیماری بر اساس تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت ظرفیت ۲۰ درصد، بلامانع می‌باشد.

سوم. برگزاری مراسم در مساجد، ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌باشد.

چهارم. در مساجد و محیط مسقف رعایت فاصله گذاری اجتماعی (تأمین فضا برای هر نفر ۴ متر مربع)، و استفاده مناسب از ماسک و اقلام عبادی شخصی الزامی است.

پنجم. برگزاری مراسم اعتکاف در مساجدی که امکان تأمین تهویه مناسب نمی‌باشند خود داری گردد.

ششم. برای متولیان و خدمات دهندگان در مساجد و مکان‌های فرهنگی و اجتماعی داشتن کارت واکسن با QRکد از سامانه هوشمند و در وضعیت قرنطینه نبودن بیماری الزامی است .

هفتم. افرادی که سه دوز واکسن را تزریق نموده‌اند بدون ارائه تست PCR منفی می‌توانند در مراسم شرکت کنند و افرادی که دو دوز واکسن را تزریق نموده‌اند با ارائه تست PCR منفی معتبر می‌توانند در مراسم شرکت نمایند.

هشتم. افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و یا افراد بالای ۶۰ سال، حتی اگر واکسن هم زده باشند ممنوع است.

نهم. همه شرکت کنندگان نباید در قرنطینه بیماری باشند و از حضور افرادی که دارای علائم بیماری می‌باشند در مراسم جلوگیری به عمل آید.

موارد دیگر این دستورالعمل را می‌توانید از اینجا بخوانید.

سال گذشته با توجه به شرایط پیش آمده، رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با ارسال نامه‌ای از رهبر انقلاب درخواست کرد برای کسانی که قصد شرکت در مراسم معنوی اعتکاف را داشتند و اکنون از این فیض محروم مانده‌اند توصیه‌ای داشته باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پاس              خ به این نامه و برای استفاده از فرصت ایام‌البیض ماه رجب به تمام مشتاقان مراسم معنوی اعتکاف توصیه‌ای مرقوم داشتند که به این شرح می‌باشد:

«کسانی که از عمل با فضیلت اعتکاف محروم مانده‌اند، بهتر است در هر یک از این سه روز نماز حضرت جعفر طیار علیه السلام بخوانند.»

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین