عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۶۵۳
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
انتشار برای اولین بار:
سردار شهید چراغچی در جمع همرزمانش گفت: بعد از این انقلاب پرداختیم به پاک‌سازی آنچه که ما را وابسته کرده بود و در آخر، براندازی سفارت آمریکا، آخرین وصله‌ای که موجود بود.

عقیق:سردار ولی‌الله چراغچی مسجدی قائم‌مقام فرمانده لشکر ۵ نصر (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) در دوازدهم مردادماه سال ۱۳۶۱ طی عملیات رمضان و در محور شلمچه در میان جمعی از رزمندگان تیپ ۲۱ امام رضا (ع) با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی بیان داشت:‌ یادمان هست که در ٢٢ بهمن اولین انقلاب انجام گرفت و تاریخ ۲ هزار و پانصد ساله شاهنشاهی را که مجموعه‌ای بود از ظلم و بیدادگری، فسق و فجور، نکبت و بدبختی و تمام آن صفات بد و زشت به‌ وسیله همین مردم ایران به هم ریخت و اولین انقلاب به پیروزی رسید.

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشرنشده از سردار ولی‌الله چراغچی مسجدی است که خبرگزاری فارس به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این صوت تاریخی را برای نخستین بار منتشر می‌کند:

تعداد بازدید : 11

استقلال ملی دلیل انقلاب دوم 

سردار ولی‌الله چراغچی مسجدی در ادامه به ماجرای تسخیر لانه جاسوسی اشاره کرده است:

بعد از این انقلاب پرداختیم به پاکسازی آنچه که ما را وابسته کرده بود و در آخر، براندازی سفارت آمریکا، آخرین وصله‌ای که موجود بود و آن وصله به وسیله سفارت آمریکا در تهران به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام آن وصله هم برداشته شد و انقلاب دوم شکل گرفت. البته بین انقلاب اول و دوم مسائلی گذشت که اینها همه همان وابستگی‌هایی بود یا آن وصله‌هایی بود که آخرین وصله‌اش آن سفارت امریکا بود که به وسیله دانشجویان این وصله هم برداشته شد. 

درباره شهید

سردار شهید ولی‌الله چراغچی مسجدی در ۲۴ اسفندماه سال ۱۳۶۳ در عملیات «بدر» در جاده خندق از ناحیه جمجمه مجروح شد و پس از ۲۵ روز بیهوشی در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۶۳، همان‌گونه که آرزو داشت شهید شد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای بهشت رضا (ع) مشهد آرام گرفت.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین