عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۶۱۱
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
کتاب «سفیر قدس»، برش‌هایی از خاطرات مرحوم حسین شیخ‌الاسلام به قلم راضیه حقیقت و محمدحسن روزی‌طلب، توسط انتشارات «راه یار» چاپ و راهی بازار نشر شد.

کتابی که اسم آن از تجلیل رهبر انقلاب انتخاب شدعقیق:کتاب «سفیر قدس»، برش‌هایی از خاطرات مرحوم حسین شیخ‌الاسلام به قلم راضیه حقیقت و محمدحسن روزی‌طلب، توسط انتشارات «راه یار» چاپ و راهی بازار نشر شد.

در مقدمه این کتاب درباره مرحوم شیخ‌الاسلام می‌خوانیم:

«روزهایی که دانشجوی ساده رشته کامپیوتر در دانشگاه دیویس کالیفرنیا بود، هرگز به ذهنش خطور نمی‌کرد که روزی در وطنش، یک انقلاب برآمده از اسلام رقم بخورد و نظام کهنسال پادشاهی را سرنگون کند، به فکرش نمی‌رسید که پایگاه توطئه و جاسوسی مستقر در سفارتخانه آمریکا در تهران سقوط کند و او، همان محصل جوان مقیم آمریکا، مترجم اسناد جاسوسی و گروگان‌های آمریکایی شود، تصور نمی‌کرد زمانی فراخواهد رسید که از دیپلمات‌های مؤثر و برجسته وزارت امورخارجه ایران و حتی خوابش را نمی‌دید که روزی از چهره‌های دیپلماتیک مهم در مسیر مقاومت علیه اسرائیل و آزادی فلسطین شود. اما شد. ایامی فرا رسید که او، حسین شیخ‌الاسلام این دانشجوی رشته کامپیوتر در دانشگاه دیویس کالیفرنیا، تمام این تجربیات را زندگی کرد و موفق شد برگه‌های بزرگی را ورق زند. این دم مسیحایی امام خمینی (ره) بود که جوانان پاک‌طینت را دغدغه‌مند کرد و دغدغه‌مندان را به تلاش و تکاپو انداخت.

حسین شیخ‌الاسلام را می‌توان الگوی انگیزه‌مندی، تکلیف‌مداری، پرکاری و تواضع دانست. این را می‌توان در برهه‌های مختلف خاطراتش به خوبی لمس کرد، چه در دوران تحصیل در آمریکا، چه ایام حضور در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی، چه در مقطع خدمت در وزارت امورخارجه و چه در سال‌های فعالیت در جبهه جهانی مقاومت. او نمادی از خودباوری، عزم راسخ و امید به آینده بود. از امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای آموخته بود که می‌توان دیوارهای امتناع و انسداد را در هم شکست و باور داشت که با دستان کوچک می‌توان معجزه‌های خارق‌العاده‌ای را رقم زد، درست همان‌طور که معجره‌هایی مثل تسخیر لانه جاسوسی و جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان با دستان کوچک محقق شدند.

این کتاب، برش‌هایی از خاطرات حسین شیخ‌الاسلام است که مصاحبه و گردآوری آن از اوایل سال ۱۳۹۸ به مناسبت چهلمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شروع شده بود و تا واپسین روزهای حیات مرحوم شیخ‌الاسلام ادامه داشت ولی با درگذشت ناگهانی ایشان متوقف ماند. نام کتاب هم از تجلیل رهبرمعظم انقلاب اسلامی از مرحوم شیخ‌الاسلام در روز قدس سال ۱۳۹۹ برگرفته شده است.

«سفیر قدس» که تحقیق آن برعهده محمد رحمانی و حسین چاردولی بوده و تدوین آن هم توسط راضیه حقیقت و محمدحسن روزی‌‎طلب صورت گرفته است، در ۳۲۸ صفحه، شمارگان ۱۲۰۰ نسخه و با قیمت ۶۵ هزار تومان به همت انتشارات «راه یار» منتشر شده است و علاقمندان علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند از طریق سایت vaketab.ir نسبت به تهیه کتاب اقدام کنند

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین