عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۵۸۴
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
از شبکه قرآن و معارف سیما؛
به مناسبت درگذشت مرجع عالیقدر شیعه مستند سعادتمندان در خصوص زندگینامه این مرجع عالیقدر امروز ساعت ۱۶ از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

عقیق: مستند زندگی مرجع عالیقدر شیعه مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود. به مناسبت درگذشت مرجع عالیقدر شیعه مستند سعادتمندان در خصوص زندگینامه این مرجع عالیقدر امروز ساعت ۱۶ از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

آیت الله شیخ لطف الله صافی گلپایگانی مرجع عالیقدر تشیع، فقیه، اسلام شناس و اندیشمند بزرگ معاصر در سن ۱۰۲ سالگی پس از تحمل دوره‌ای بیماری درگذشت. برخی از آثار او به زبان‌های انگلیسی و اردو ترجمه شده و پاره‌ای از این کتاب‌ها برنده جایزه کتاب سال ولایت و کتاب سال مهدویت شده‌اند. ازآن جمله می‌توان به «منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر» اشاره کرد که درباره امام مهدی (عج) و در ده فصل است.

نصوص مرتبط با دوازده امام، نصوص مرتبط با امام زمان، و تاریخ زندگی و چگونگی ظهور آن امام، بخش‌های اصلی کتاب است. این کتاب در سال ۱۳۸۰ شمسی، در سه جلد چاپ شده که مجموعاً ۱۴۰۰ صفحه است. منتخب الاثر، در اولین دوره کتاب سال ولایت، اثر برگزیده شناخته شد و در اولین دوره کتاب سال مهدویت، اثر برتر نام گرفت.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین