عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۵۶۰
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
در نشست قرارگاه ملی امداد اجتماعی مطرح شد؛
سعید محمد هیئت را یکی از ساختارمندترین تشکیلات برشمرد و گفت: منابع مالی باید به سمت کارهای بزرگ هدایت شود و با توجه به اینکه مداحان مورد اعتماد مردم هستند می‌توان خیران را نیز پای کار آورد.

عقیق:نشست خبری و رونمایی از قرارگاه امداد اجتماعی جمعیت امیرالمؤمنین (ع) با حضور سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و جمعی از مداحان در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سعید محمد با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: معظم له می‌فرمایند مداحان وارد حوزه خدمات اجتماعی شوند، بر همین اساس با توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در نظر داریم این فرصت و ظرفیت‌ها را کنار هم قرار دهیم. امروز شاهد فعالیت گروه‌های جهادی بسیاری در کشور هستیم که می‌توان با این هم افزایی فعالیت‌ها را بیشتر کنیم.

جامعه مداحان؛ ظرفیتی عظیم در راستای انجام خدمات اجتماعی

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال شدن جامعه مداحان را ظرفیتی عظیم در راستای انجام خدمات اجتماعی بیان و عنوان کرد: مداحان با مردم ارتباط دارند و از نزدیک آسیب‌های جامعه را لمس کرده اند از این رو می‌توانند راهکارهای مناسبی برای رفع مشکلات ارائه دهند. برای رفع مشکلات می‌توان با توجه به تجربیات گذشته از روش‌های نو بهره برد.

سعید محمد هیأت را یکی از ساختارمندترین تشکیلات برشمرد و گفت: منابع مالی باید به سمت کارهای بزرگ هدایت شود و با توجه به اینکه مداحان مورد اعتماد مردم هستند می‌توان خیران را نیز پای کار آورد. یکی از راه‌های رسیدگی به مسائل اجتماعی مروبط به موضوعات فرهنگی می‌شود و هر کار اقتصادی نیازمند پیوست اجتماعی و فرهنگی بوده تا از حاشیه‌نشینی اجتناب شود. به شرکت‌ها و پتروشیمی‌های موجود در این مناطق اعلام شده در جذب نیرو از ظرفیت بومی بهره ببرند و در این زمینه جامعه مداحان می‌توانند کمک شایانی داشته باشند.

وی با بیان اینکه کار هیأتی به تصور برخی کار بی برنامه و بی نظم است، عنوان کرد: هیأت‌ها تشکل‌های ساختارمند و نظام‌مندی بوده می‌توانند در مناطق آزاد با کار هیأتی به رفع دغدغه‌های رهبری پرداخت.

دستگیری و رسیدگی به مردم از شاخصه‌های مهم هیأت‌های مذهبی

در ادامه مرتضی طاهری رئیس قرارگاه ملی امداد اجتماعی گفت: هدف‌گذاری اول این قرارگاه رسیدگی به مناطق آزاد است. در نظر داریم برای حمایت از این ظرفیت نهادها و مسؤولان دیگر را نیز پای کار آوریم. جایگاه مداحان برای ورود به مسائل اجتماعی بسیار حائز اهمیت است. روز گذشته در دیداری که با منصور ارضی داشتیم وی حکایت خود را از این قرارگاه اعلام کرد و تاکید کرد همه مداحان و نهادهای مرتبط باید پای کار بیایند.

وی دستگیری و رسیدگی به مردم را یکی از شاخصه‌ها و ویژگی‌های هیأت‌های مذهبی برشمرد و گفت: جامعه مداحان باید پرچمدار کمک و رسیدگی به مردم باشند با توجه به ارتباط خوب مداحان با مردم و خیرین می‌توان کارهای بزرگی با استفاده از این ظرفیت در جامعه رقم زد.

در ادامه سیدمهدی میرداماد مداح اهل بیت یکی از مهمترین راهکارها برای پرداختن به نیازمندان و کمک به آنها را تقویت جلسات مذهبی در این مناطق بیان کرد و گفت: در مناسبت‌های مختلف می‌توان با کمک مردم بسیاری از مشکلات را رفع کرد.

در ادامه مهدی باقری معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه ملی امداد اجتماعی تاکید کرد: نهادهای مختلف مداحی بر اساس نظر حاج‌منصور ارضی مانند شورای عالی ستایشگری، کانون مداحان، جامعه ایمانی مشعر باید پای کار بیایند تا از این قرارگاه حمایت کنند همچنین این قرارگاه صرفاً برای مداحان نیست و طلاب و وعاظ هم مشارکت خواهند داشت.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین