عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۴۶۳
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
حجت الاسلام میرباقری:
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر ما به شب قدر برسیم سرعت‌مان در سیر به سمت خدا زیاد می شود، گفت: همانطور که شب قدر فاصله ما را به سمت خدا کوتاه می‌کند و سیر در مقامات معنوی و لقاء الله آسان می شود، اگر کسی دستش به حضرت زهرا سلام الله علیها رسید فاصله اش با خدا کوتاه می شود.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری در سخنرانی شب ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در حرمی هستیم که به منزله حرم مطهر حضرت زهرا سلام الله علیها است و برکات آن حرم در این حرم نازل می شود، گفت: باید قدردان این حرم باشیم و در روایت داریم که یکی از درب‌های بهشت از این حرم باز می‌شود.

وی به شأن نزول سوره قدر اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) در خواب دیدند که بنی امیه بر منبرشان بالا می روند و مردم را از صراط مستقیم بر می‌گردانند و به سمت دنیا می برند، حضرت وقتی از این رؤیای صادقه بیدار شدند نگران شدند و این مسأله را به جبرئیل فرمودند؛ او رفت و وقتی برگشت آیاتی را نازل کرد که یکی از آن آیات همین سوره مبارکه قدر بود که خداوند می فرماید ما به تو شب قدر را داده‌ایم که اگر امت تو با این شب قدر همراه شوند می‌توانند از دل این فتنه به سلامت عبور کنند.

استاد حوزه علمیه گفت: در روایت داریم که حضرت از خداوند تقاضا کردند که این اتفاق نیفتد و مردم از مسیر هدایت باز نگردند و این مسیر طولانی برای امت اتفاق نیفتد ولی خدای متعال فرمود این اتفاق باید بیفتد و صحنه های امتحان سخت پیش بیاید و در این صحنه‌ها راستگویان و دروغ گویان از هم جدا شوند.

وی با بیان اینکه نمی‌شود منافقان به بهشت بروند، گفت: تضمین صحنه جدایی منافقان از مؤمنان شب قدر است که خداوند می فرماید ما قران را در شب قدر نازل کردیم که از هزار ماه بهتر است و در روایت دارد مراد از هزار ماه همان هزار ماهی است که بنی امیه بر امت حاکم بودند و مسیر اسلام را منحرف کردند.

میرباقری گفت: مؤمنان و کسانی که متوجه شب قدر هستند از دل فتنه عبور می کنند تا زمانی که به مطلع الفجر که همان ظهور است برسند بنابراین شب قدر تا ظهور ادامه دارد و از این روایت استفاده می شود که خداوند برای اینکه امت از دل این فتنه های سخت به سلامت عبور کنند شب قدر را نازل کرده است.

وی گفت: امام صادق علیه السلام فرمودند در عبارت «لیله القدر»، مراد از لیله، فاطمه و مراد از قدر الله است و شب قدر به معنی فاطمه الله است یعنی اگر کسی شب قدر را دید و فهمید که کار در دست فاطمه و فرزندان او و امام زمان(عج) است می تواند از فتنه‌های سنگین بگذرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شرط عبور از فتنه‌ها این است که خودمان را به امام زمان و حضرت زهرا سلام الله علیها برسانیم، افزود: فاطمه به معنی جدا کننده است و در روایت است که مردم از معرفت و شناخت ایشان عاجز هستند و اگر کسی از حضرت زهرا سلام الله علیها جدا شد از امام زمان خود و کتاب خدا جدا می شود.

وی با اشاره به عظمت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، اظهار کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها تمام جلالت خود را به حضرت معصومه سلام الله علیها داده اند و افرادی که می خواهند حضرت زهرا را زیارت کنند باید به زیارت حضرت معصومه بیایند.

میرباقری با بیان اینکه اگر ما به شب قدر برسیم سرعت‌مان در سیر به سمت خدا زیاد می شود، گفت: همانطور که شب قدر فاصله ما را به سمت خدا کوتاه می‌کند و سیر در مقامات معنوی و لقاء الله آسان می شود، اگر کسی دستش به حضرت زهرا سلام الله علیها رسید فاصله اش با خدا کوتاه می شود.

وی با بیان اینکه توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها برکت عمر ما را زیاد می کند، افزود: یکی از چیزهای دیگری که برکت عمر می آورد تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها است که باید با توجه خوانده شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها با تشریفات به پیامبر داده شدند، گفت: پیامبر(ص) به معراج رفتند و به جایی رسیدند که جبرئیل هم نتوانست برود و در آن جایگاه خاص، خداوند هدیه ای که به حضرت داد نور حضرت زهرا سلام الله علیها بود که این نور مستقیم از خداوند به نبی اکرم(ص) اعطا شد.

وی افزود: چهل روز پیامبر(ص) از حضرت خدیجه(س) فاصله گرفتند و اطعام بهشتی تناول کردند و نور حضرت زهرا سلام الله علیها در صلب ایشان اتمام شد و سپس این نور به حضرت خدیجه(س) منتقل شد و در این عالم تجسم یافت.

میرباقری ادامه داد: امشب شبی است که حقیقت شب قدر که ظرف قرآن و حقیقت ائمه(ع) است و امت به برکت آن از فتنه های سنگین می گذرند و به ظهور می رسند در این عالم تنزل پیدا کرد راهی به سوی حقیقت در امشب به سوی ما باز شد.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین