عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۴۳
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳
مدیر حوزه‌های علمیه کشور:
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: اهل بیت(ع) سرمایه بزرگ ما شیعیان هستند و باید از دهه کرامت به عنوان فرصتی برای تقویت فرهنگ آن بزرگواران استفاده شود.

 عقیق: آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری دیروز در جمع اعضای شورای مرکزی بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به استقبال گسترده برای گرامیداشت این دهه بزرگ اظهار کرد: اهل بیت(ع) حقیقتی ناب هستند که همین امر موجب شور و شوق فراوان برای گرامیداشت مناسبت‌های مربوط به آنان می‌شود.

وی افزود: دهه کرامت دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای است؛ امامزادگان چشم و چراغ ملت ایران هستند و در نقاط مختلف شاهد هستیم که بقاع متبرکه موجب آسایش و آرامش مردم شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه قرآن و عترت در کنار هم و جدایی‌ناپذیر هستند عنوان داشت: امروز ایران اسلامی با توجه به مکتب تشیع به جزیره‌ای امن تبدیل شده و می‌بینیم کسانی که تنها یکی از این دو را گرفته‌اند دچار چه ناملایماتی شده‌اند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره بر سبک زندگی اسلامی تاکید کرده‌اند؛ امروز آنچه ناهنجاری‌های اجتماعی را رقم می‌زند دوری از سیره زندگی اهل بیت(ع) است؛ معرفت، محبت و اطاعت از آن بزرگواران می‌تواند بهترین سبک زندگی را برایمان به ارمغان بیاورد.

حسینی بوشهری با تاکید بر شادی کردن در شادی‌های اهل بیت(ع) و نیز عزاداری در هنگام مصیبت‌های آن بزرگواران گفت: برخی اوقات تضادهایی در این زمینه مشاهده می‌شود بنابراین دست اندرکاران باید مناسبت‌های مذهبی را در تقویم‌ها بگنجانند و رسانه‌ها هم اطلاع‌رسانی کافی را در مورد روزهای میلاد و شهادت داشته باشند و از قبل زمینه را برای آن روزها و شب‌ها فراهم کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خواستار تعمیق محبت اهل بیت(ع) در جامعه شد و افزود: پس از آن باید به اطاعت که همان شیعه بودن است پرداخت.

وی با اشاره به گام‌های موثری که در زمینه شناخت اهل بیت(ع) توسط مراکز مختلف به ویژه حرم حضرت معصومه(س) صورت گرفته است عنوان داشت: این امور باید ادامه یابند و در عین حال در راستای تقویت و غنابخشی به آنها تلاش شود زیرا اهل بیت(ع) سرمایه بزرگ ما شیعیان هستند.

حسینی بوشهری معرفت و محبت را زمینه‌ساز اطاعت از امامان(ع) دانست و گفت: همه اقشار و همه نهادها باید با همکاری یکدیگر در راستای تقویت فرهنگ تشیع و اهل بیت(ع) تلاش کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه حوزه علمیه هم خود را وقف گسترش تشیع کرده است ابراز کرد: هیچ جدایی میان حوزه و سایر نهادها برای کار در زمینه فرهنگ اهل بیت(ع) وجود ندارد.

منبع: فارس

212009


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین