عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۴۲
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور تاکید کرد
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: وجود مدفن 8500 امامزاده در ایران موجب می شود که از ظرفیت این بقاع متبرکه در گسترش فرهنگ دینی استفاده کنیم.

عقیق: حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب‌سلیمانی دیروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی اظهار کرد: دهه کرامت با میلاد خجسته حضرت معصومه(س) آغاز و با میلاد امام رضا(ع) تمام می‌شود.

وی افزود: ششم ذی‌الحجه به عنوان روز بزرگداشت امامزادگان هم با تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شده و روز هشتم این ماه هم روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) است؛ مدفون بودن بیش از 8500 امامزاده در نقاط مختلف ایران موجب می‌شود این روز را گرامی بداریم و از ظرفیت بقاع متبرکه برای تبلیغات دینی بهره ببریم.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور امامزادگان را سفیران هدایت و عامل بیمه شدن ایران در برابر طوفان‌های حوادث دانست و گفت: هجرت امام رضا(ع) به ایران نقشی اساسی در گسترش تشیع داشته و منشأ تحولات دیگری نیز شده است.

وی ادامه داد: حرکت حضرت شاهچراغ به سمت ایران و نیز هجرت حضرت معصومه(س) به سمت این سرزمین در ادامه سفر امام رضا(ع) صورت گرفت و همین بزرگواران برکات فراوانی را برای ایرانیان به ارمغان آوردند.

ارباب‌سلیمانی دهه کرامت را فرصتی برای تجدید عهد با اهل بیت(ع) و امامزادگان دانست و افزود: 30 دستگاه مختلف با یکدیگر تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کرده‌اند که دهه کرامت را با شکوه تمام برگزار کنند ضمن اینکه با همکاری برخی دستگاه‌ها، فعالیت‌هایی هم در خارج از کشور پیش‌بینی شده است.

منبع: فارس

212009


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین