عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۱۹۲
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب:
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار با رئیس شورای علمای شیعیان پاکستان بر ضرورت برنامه‌ریزی جهت تقویت وحدت بین مسلمین تأکید کرد.

عقیق:حجت الاسلام دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هیئت همراه با علامه سید ساجد نقوی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و رئیس شورای علمای شیعیان پاکستان دیدار و گفتگو کردند.
 
حجت الاسلام شهریاری با تأکید بر آمادگی مجمع تقریب برای پیگیری کار مشترک با شیعیان پاکستان در جهت افزایش وحدت، گفت: بینش حضرتعالی در حوزه وحدت نشان از آگاهی شماست.

 دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) به عنوان مبدع وحدت، گفت: بدون تردید ما مشکلاتی در جامعه پاکستان داریم؛ باید علما در جهت تعلیم و آموزش تلاش کنند تا دشمنان نتوانند از آگاهی کم توده مردم استفاده و تفرقه را ایجاد کنند.
 
این استاد حوزه و دانشگاه درباره ضرورت حفظ وحدت از سوی مادحان اهل بیت گفت: نکته دیگر تذکر به مداحان است. برای اینکه آنها در مسیر اهانت به مقدسات وارد نشوند، نیاز به همراهی و یاری علما است. اشراف علما سبب می‌شود که مداحان تفکر تشیع و وزانت آن را حفظ کنند. تفکر اصیل انقلاب اسلامی مخالف توهین به هر شکلی است، زیرا استکبار جهانی از این زاویه برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان بهره می‌برد.
 
در ادامه این دیدار مولوی نذیر احمد سلامی عضو شورای عالی تقریب مذاهب اسلامی هم در سخنان کوتاهی بر لزوم گسترش وحدت و عدم توهین به ادیان مختلف تأکید کرد.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین