عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۱۵۶
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
دبیر دومین کنگره شعر «انتقام سخت» گفت: دومین دوره این کنگره امسال همزمان با دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و یاران شهیدشان از سوی انجمن شاعران بیداری برگزار می‌شود.

عقیق:مرتضی حیدری‌آل‌کثیر شاعر و دبیر دومین کنگره شعر «انتقام سخت» در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه دومین دوره این کنگره امسال همزمان با دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و یاران شهیدشان برگزار می‌شود، اظهار داشت: از هفته گذشته ۲۷ آذرماه برنامه‌های جانبی این کنگره آغاز شده است. امسال بناست این کنگره در ۷ زبان فارسی، عربی، ترکی ایرانی، ترکی استانبولی، کردی، انگلیسی و اردو از سوی انجمن شاعران بیداری برگزار شود.

برگزاری بخش زبان فارسی با عنوان «نشان سرفرازی»

وی با بیان اینکه در هرکدام از این زبان‌ها کنگره با یک عنوان برگزار می‌شود که در بخش زبان فارسی با عنوان «نشان سرفرازی» به دبیر سیدمحمدجواد شرافت برگزار می‌شود.

حیدری آل کثیر گفت: این کنگره در سه بخش فراخوان و پویش برگزار می‌شود که ابتدا ارائه اشعار از سوی شاعران در هرکدام از این زبان‌هاست. در بخش زبان فارسی در قالب‌های رباعی، دوبیتی، نیمایی و سپید کوتاه شاعران می‌توانند آثار خود را با موضوعات «تداوم راه شهیدان سرافراز جبهه مقاومت»، «وصیت‌های سردار سلیمانی»، «میدان امروز حاج قاسم»، «دفاع از مظلومی، مقابله با ظالم»، «باطل، محوشدنی‌ست» و «انتقام سخت نزدیک است» ارسال کنند.

برگزاری ۵۰ شب شعر در رثای حاج قاسم

دبیر دومین کنگره شعر «انتقام سخت» گفت: بخش دوم این کنگره، برگزاری شب شعر است که از هفته گذشته آغاز شده است و در نهایت در این بازه زمانی تا یک هفته بعد از شهادت حاج قاسم، ۵۰ شب شعر برگزار خواهد شد. روز جمعه شب شعری در نجف، روز شنبه شب شعری در بغداد و روز سه شنبه نیز شب شعری در بصره برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: این جشنواره تماماً به صورت مردمی خواهد بود و به دنبال آن هستیم تا مردم جبهه مقاومت را به این وسیله نزدیک‌تر به یکدیگر کنیم. این کنگره فرصتی است برای اینکه شاعران متعهد محور مقاومت، خودشان را در این مقابله تاریخی پیدا کرده و ایفای نقش کنند.

برگزاری مراسم اختتامیه کنگره در دهه سوم دی‌ماه 

حیدری آل کثیر با بیان اینکه بناست تا ۲۵ دی‌ماه پذیرای آثار شاعرانی از زبان‌های فارسی، عربی، ترکی، آذری، انگلیسی، کردی و اردو باشیم، گفت: بخش سوم این کنگره در نهایت تدوین کتاب شعر در هرکدام از این ۷ زبان است و ان شاء الله بنا داریم با کمک حوزه هنری انقلاب اسلامی، مراسم اختتامیه را در دهه سوم دی‌ماه برگزار کنیم.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین