عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۰۹۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
حجت‌الاسلام محمد قمی:
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: گره‌های بزرگ را مردم بازمی کنند و اینکه برخی مسئولین تصور کنند آنان موجب گره گشایی از کار مردم هستند، تصور غیر واقعی است.

عقیق:«سومین نشست هم اندیشی کمیته‌های خادمان و یاوران قرآنی شهید حاج قاسم سلیمانی» با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام روح الله حریزاوی «قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی»، حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ «رئیس سازمان دارالقرآن الکریم» و جمعی از اعضای این کمیته در سالن اجتماعات سازمان دارالقرآن برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد قمی «رئیس سازمان تبلیغات اسلامی» در این هم اندیشی ضمن تشکر و قدردانی از همه اعضا و تمامی کسانی که تحت نام قرآن به خدمت رسانی برای مردم می‌پردازند اظهار داشت: اشتیاق من برای زیارت شما عزیزان که خالصانه و به نام قرآن و به شکل مردمی، برای گره گشایی از مشکلات مردم گام برمی دارید؛ همیشگی است و من برای عرض ارادت و خدا قوت به این جلسه آمده‌ام.

وی ادامه داد: شماها با گام‌هایی که برای رفع گرفتاری‌های مردم بر می‌دارید همیشه جلوتر از ماها و مسئولین در خدمت رسانی به مردم هستید و درود بر شما که پیرو قرآن هستید و توصیه قرآن هم البته همین روش است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، توجه به تواصی و مواسات را از توصیه‌های قرآنی برای همدلی مردم با همدیگر عنوان کرد و یادآور شد: کسانی از نورو هدایت قرآن بیشتر بهره‌مند می‌شوند که به فرمایشات و توصیه‌های قرآنی عمل کنند لذا معتقدم قرائت قرآن بدون عمل به آن، کافی نیست.

وی با تأکید براینکه اگر می‌خواهیم شاهد حل مشکلات جامعه باشیم «باید مردم را وارد میدان کنیم» و کارهای را به سمت مردمی شدن سوق دهیم اظهار داشت: بی‌شک، در کارهای جمعی، شاهد برکت‌های بیشتری خواهیم بود لذا باید مردم و خیرینی که می‌توانند باری از دوش مردم بردارند وارد میدان شوند.

به گفته حجت‌الاسلام محمد قمی، اینکه گره‌ای از یک مستضعف باز می‌شود کار خوبی است اما باید تلاش کنیم تا او نیز بتواند روی پای خودش به ایستد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: باید بپذیریم که گره‌های بزرگ را مردم بازمی کنند و اینکه برخی مسئولین تصور کنند آنان موجب گره‌گشایی از کار مردم هستند، تصور غیرواقعی است.

وی توجه به بخش فرهنگی را مهم برشمرد و افزود: حتماً فعالیت‌های فرهنگی در قالب‌های تازه موجب شادابی مردم و به‌ویژه نسل جوان خواهد شد و به تعبیر مقام معظم رهبری باید «امید» را همیشه در دل مردم زنده نگه‌داریم.

حجت‌الاسلام‌ محمد قمی بابیان اینکه از تجمیع توانمندی‌ها؛ شاهد اتفاقات مبارکی خواهیم بود از حاضرین در کمیته خادمان و یاوران قرآنی خواست با توکل به خداوند و امید به کارهای خردمندانه و خیرخواهانه خویش ادامه دهند.

در ادامه نیز حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ «رئیس سازمان دارالقرآن الکریم» هم در این نشست اظهار داشت: ما با دوستان کمیته خادمان و یاوران قرآنی عهد مشترکی بستیم و آن «عمل به قرآن و رفتار و معرفت قرآنی» است و روزی هم که از این عزیزان برای پیوستن به این کمیته دعوت کردیم با اشتیاق و مخلصانه لبیک گفتند.

وی بابیان اینکه این قرارگاه به‌صورت مردمی اداره می‌شود خبر داد طی یکسالی که کمیته خادمان و یاوران قرآنی شکل‌گرفته اتفاقات خوبی از این تجمیع خدمات برای گره‌گشایی از مشکلات مردم افتاده است.

در ادامه نیز برخی از اعضای این کمیته طی گزارش‌های کوتاهی، فعالیت‌ها و مشکلات خود را با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در میان گذاشتند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین