عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۹۴۲
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
حجت الاسلام باباخانی:
رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی گفت: مهرواره «هوای نو» تلاش جدی دارد که نوع نگاه جامعه و مردم به هیأت و کارکردهای آن را متفاوت کند و ظرفیت‌های فراوان و تأثیرگذار هیأت در حوزه‌های مختلف به عموم مردم شناسانده شود.

عقیق:حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی با حضور در برنامه تلویزیونی «مصباح» که از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد، گفت: بزرگترین رویداد در حوزه هیئت های مذهبی و تشکل‌های دینی در کشور با رویکرد تازه و با هدف معرفی و توسعه معیارها و شاخصه‌ها به مردم و ارتقاء و اعتلای فعالیت‌های فرهنگی کشور در حال برگزاری است.

وی با تشریح بخش‌های اصلی این مهرواره که شامل کتاب هیأت، بخش هیأت، بخش ستایشگران اهل بیت(ع) است، عنوان کرد: موضوعاتی همچون مدیریت و یا تاریخ شفاهی در هیأت‌های مذهبی که کمتر به آن پرداخته شده در این مهرواره مورد توجه قرار گرفته است و تلاش می‌کنیم دانش هیأت‌داری و تجربه‌های ارزشمند فعالان این حوزه ثبت و معرفی شود.

باباخانی اظهار کرد: در بخش هیأت به طور ویژه ۱۶ رشته با تنوع بالا داریم که موضوعاتی همچون هیأت و خانواده، هیأت و اقتصاد (هیأت‌هایی که کاملاً مردمی و خودجوش روی پای خود ایستاده‌اند)، هیأت و نوجوان، هیأت و بانوان و ... برای اولین بار در این سطح در آن ارائه شده است.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی گفت: نکته مهم این است که مهرواره تلاش جدی دارد که نوع نگاه جامعه و مردم به هیأت و کارکردهای آن را متفاوت کند و ظرفیت‌های فراوان و تأثیرگذار هیأت در حوزه‌های مختلف خدمات فرهنگی، اجتماعی، هنری، خانواده و حتی حوزه سلامت که اخیراً نمود خوبی هم داشته به عموم مردم شناسانده شود.

وی تصریح کرد: ما هیچ محدودیت و مانعی برای ثبت‌نام و حضور هیأت‌ها یا افراد نداریم حتی کانون‌های فرهنگی ـ تبلیغی یا تشکل‌های کوچک مردمی و هر مجموعه‌ای که سنخیتی با ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) دارند، می‌توانند در این رویداد ملی شرکت کنند.

باباخانی با بیان اینکه در این مهرواره بسیاری از نخبگان فعال در هیئت‌های مذهبی را دور هم جمع کرده‌ایم و شورای برنامه‌ریزی و فکری مهرواره با حضور این عزیزان در هر سه بخش اصلی تشکیل شده است، ادامه داد: این موضوع باعث شده که فرصت مغتنمی برای تمرکز بر روی تعریف دقیق معیارها و شاخصه‌ها بوجود بیاید و ارزیابی‌ها در یک روند قابل قبول و کارشناسی انجام شود.

عضو شورای مرکزی مهرواره «هوای نو» همچنین تأکید کرد: ارتباط مهرآمیز با کلیه هیأت‌ها و شرکت‌کنندگان و دوری از فضای صرفاً رقابتی و تلاش برای انگیزه‌سازی‌های بیشتر در مسیر تقویت فعالیت‌های مردمی هیأت‌ها و تشکل‌های دینی، مهم‌ترین دغدغه ما بوده است و بر این باور هستیم که می‌توانیم ظرفیت‌های هیأت را بسیار بیشتر از آنچه امروز هست در جامعه شکوفا کنیم .

وی در پایان گفت: ما در سال اول در بعضی از بخش‌ها و رشته‌ها به تجلیل از جایگاه بزرگان و خادمان و پیرغلامان خواهیم پرداخت که البته برخی از آن‌ها در قید حیات نیستند و در سال‌های بعد با تنوع و رویکرد جدی‌تری فعالیت خواهیم داشت. بنده به عنوان یک خادم کوچک از کلیه مداحان و ذاکران عزیز که شرط حضور امسال ما یعنی سن ۲۰ تا ۳۵ سال را دارا هستند، دعوت می‌کنم یک مولودی‌خوانی کوتاه ۵ تا ۷ دقیقه‌ای ترجیحاً در داخل هیأت از خوشان ضبط کنند و از طریق وب سایت havayenoo.ir برای ما ارسال کنند. این یک فرصت برابر برای همه عزیزان در سراسر کشور است که با افتخار پذیرای آثار آن‌ها هستیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین