عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۸۳۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
در چهاردهمین همایش مدیران هیئت‌های محوری و برگزیده کشور عنوان شد:
رحیم آبفروش دبیر جامعه ایمانی مشعر صبح امروز در چهاردهمین همایش مدیران هیئت‌های محوری و برگزیده کشور با بیان اینکه تقدیر بر این بود که این همایش در کرمان دیار سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سپهبد قاسم سلیمانی برگزار شود اظهار داشت: در سیزده همایش قبل دنبال بهانه و شفیع بودیم که حاج قاسم را به همایش دعوت کنیم.

عقیق:رحیم آبفروش دبیر جامعه ایمانی مشعر صبح امروز در چهاردهمین همایش مدیران هیئت‌های محوری و برگزیده کشور با بیان اینکه تقدیر بر این بود که این همایش در کرمان دیار سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سپهبد قاسم سلیمانی برگزار شود اظهار داشت: در سیزده همایش قبل دنبال بهانه و شفیع بودیم که حاج قاسم را به همایش دعوت کنیم.

وی با عنوان اینکه بیش از 200 نفر از شخصیت‌های مختلف مذهبی و مسئولان به این همایش‌ها آمدند و سخنرانی کردند اما دلمان می‌خواست سخنران همایش ما حاج قاسم باشد گفت: نور وجود حاج قاسم برکت جلسات ما بود و امروز ما به کرمان و به دیار حاج قاسم آمدیم.

دبیر جامعه ایمانی مشعر با بیان اینکه هر ساله این همایش‌ها در قم برگزار می‌شد چرا که اساتید در آنجا راحت‌تر بودند و برگزاری همایش در سایر استان‌ها سختی‌های زیادی دارد افزود: خیلی از استان‌ها نزدیک به قم هستند و رفت و آمدها خیلی ساده بود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری همایش در استان کرمان به‌ واسطه فاصله دوری که داشت کار را سخت‌تر می‌کرد ادامه داد: از طرف دیگر استان‌های جنوب‌ شرق کشور که به سختی در همایش قم شرکت می‌کردند در کرمان با حضور گسترده آمدند.

آبفروش با بیان اینکه دلتنگ حاج قاسم بودیم و این همایش بهانه آن شد که در آستانه ایام فاطمیه(س) به دیار حاج قاسم بیاییم و غافلگیر شدیم گفت: درخواست هیئت‌ها برای حضور در کرمان و زیارت مرقد مطهر حاج قاسم بسیار زیاد بود و چند روز به همایش ناچار شدیم سایت ثبت نام را ببندیم.

وی با اشاره به اینکه برای رفت و آمد هیئت‌ها به کرمان هزینه‌ای پرداخت نشده و از روی احساس تکلیف و با عشق به کرمان آمدند که یک الگوی فرهنگی است بیان کرد: این در حالی است که می‌بینیم که در دیگر همایش‌ها چگونه هزینه شده و چه پول‌هایی خرج می‌شود تا همایش برگزار شود.

دبیر جامعه ایمانی مشعر با بیان اینکه هیئت‌ های مدهبی در کشور جلوه بزرگ صرف فعل خواستن توانستن هستند گفت: هیئت‌ها از روی تکلیف و باور الهی به این همایش آمدند و امروز چهاردهمین باری است که جدیت خود را برای خادمی به سیدالشهداء(ع) اثبات کردند.

وی با اشاره به اینکه مدیران کشور از برگزاری همایش هیئت‌ها الگو بگیرند و هزینه‌های آنچنانی در همایش‌ها را کنار بگذارند افزود: امیدواریم تمام مسئولان تصمیم‌گیر و سیاستگزاران در عرصه فرهنگی کشور هیئت‌ها را به‌درستی ببینند.

آبفروش با بیان اینکه هیئت یک نهاد اجتماعی است که تمام کارکردهای خدمت به جامعه را در سیل، زلزله و در کرونا به اثبات رساند ادامه داد: اگر حاج قاسم را مرد میدان می‌بینیم او در دل مردم بود، در بین مردم بود و با مردم بود و این با مردم بودن را از سیلزدگان خوزستان بپرسید.

وی با اشاره به اینکه اگر مرد میدان شویم مردم نیز مردم میدان خواهند شد و حاج قاسم‌ها پرورش می‌یابند تا با اقتدا به حضرت زهرا(س) پای پرچم ولایت بایستند افزود: پای پرچم ولایت ایستادن، شناخت حق از باطل را در جایی که سخت می‌شود آسان می‌کند.

دبیر جامعه ایمانی مشعر با بیان اینکه وظیفه امروز هیئت‌ها است که در ایام فاطمیه پیش رو تبیین‌گری کنند و اثر ولایت را در جامعه نشان دهند گفت: "هیئت" رسانه منحصر به فرد شیعه است و خیلی‌ها می‌خواهند این رسانه عظیم را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه ما هیئتی‌ها پرچم ولایت را زمین نخواهیم گذاشت و تلاش خواهیم کرد شبیه حاج قاسم شویم و با خودمان تکرار می‌کنیم باید همه زندگیمان در مسیر ولایت باشد افزود: هیئت‌های کرمان امروز خادمی خادمان امام حسین(ع) را به‌خوبی انجام دادند و میزبان چهاردهمین همایش هیئت‌های کشور بودند.
آبفروش با بیان اینکه باید این الگو را از هیئت‌های مذهبی استان کرمان بگیریم که چگونه همدل و همراه این همایش را برگزار کردند و این یک الگو برای خادمان جبهه فرهنگی انقلاب است گفت: همدلی بسیار خوبی بین مسئولان فرهنگی استان کرمان نیز وجود داشته و هیچ فاصله‌ای بین آنها ندیدیم.

وی بیان کرد: ایام فاطمیه (س) را در پیش داریم و قرار است به حاج قاسم تاسی کنیم و با توسل به حضرت زهرا (س) مراسم فاطمیه امسال را باشکوه‌تر از گذشته به امید ظهور امام زمان(عج) برگزار کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین