عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۷۶۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
️کتاب «خاورمیانه عصر ظهور» تالیف مصطفی امیری توسط «نشر معارف» به چاپ رسید.

عقیق:کتاب «خاورمیانه عصر ظهور» تالیف مصطفی امیری توسط «نشر معارف» به چاپ رسید.

نویسنده در کتاب به تبیین سلسله حوادث کشورهای تاثیرگذار در مثلث «کوفه، مکه و قدس» پرداخته است. از شاخص‌های پازل ظهور، تشکیل انقلاب زمینه‌ ساز ظهور ایران و آغاز قدرتمندی جبهه حق؛ استقرار یهود صهیونیست در فلسطین نماد افساد جبهه شیطان؛ فتنه شام و جنگ سوریه صحنه نبرد تمدنی جبهه حق و باطل است. کتاب «خاورمیانه عصر ظهور» برای مخاطب عموم تدوین شده است و به دلیل رعایت قواعد پژوهشی و استانداردهای علمی، برای جامعه نخبگانی نیز قابل استفاده است.

چند کانون مرکزی در تحولات و حوادث پیش از ظهور و آینده جهان وجود دارد که شناخت و رصد کردن تحولات مربوط به آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌تواند ما را در تحلیل درست رویدادها و مباحث مرتبط با آخرالزمان و ظهور امام زمان در علم «آینده‌پژوهی» یاری دهد. این کانون‌های مرکزی عبارت است از: منطقه شام (سوریه)، ایران، عراق، فلسطین و عربستان. کشورهای مذکور در «جغرافیای ظهور» و در مثلث «مکه - کوفه - قدس»، مرکز تحولات و رویدادهای مهمی خواهند بود و در آینده این کشورها، پیش از ظهور، اتفاقاتی بسیار سریع و شگفت‌آور رخ خواهد داد که تأثیرات مهمی بر امنیت منطقه‌ای و حتی جهانی خواهند گذاشت.

بنابراین دیده‌‏بانی سیاسی و نظامی «کشورهای نقش‌آفرین در تحولات فرایند ظهور» در هر برهه‌ای از زمان، می‌تواند اهمیت استراتژیک و آینده‌پژوهانه داشته باشد. از این رو، شناخت آن، علاوه بر وظایف فردی برای «دیپلماسی خارجی و بین‌المللیِ» حکومتِ زمینه‌ساز نیز تکلیف‌آور است

کتاب، حاوی پنج فصل و خاتمه است.

در این کتاب، به تبیین سلسله حوادث کشورهای «عصر ظهور» در مثلث «کوفه، مکه، قدس» پرداخته شده است؛ از فتنه طولانی شام با محوریت «سوریه»؛ سناریوی آینده «عراق» و تاثیر بر امنیت شیعه؛ نقش «ایران» و انقلاب زمینه‌ساز؛ مساله «فلسطین» و نابودی اسرائیل قبل یا بعد از ظهور؛ حوادث خاندان آل‌فلان در «عربستان» به عنوان کانون تحولات سال ظهور، سخن به میان آمده است.

کتاب «خاورمیانه عصر ظهور» برای مخاطب عموم تدوین شده و به دلیل رعایت قواعد پژوهشی و استانداردهای علمی، برای جامعه نخبگانی نیز قابل استفاده است.

نام کتاب با الهام از گفتار امام خامنه‌ای انتخاب شده است. ایشان در در دیدار با مبارزان فلسطینی فرمودند: «شکی نیست بر اساس حقایقی که خدای متعال تقدیر کرده است، خاورمیانه اسلام شکل خواهد گرفت» ـ که قطعا رژیم اسرائیل در آن حضور ندارد و سخن رهبری برگرفته از دستور قرآن مبنی بر مبارزه با یهود مُفسد در سوره اسراء است.

کتاب «خاورمیانه عصر ظهور» تالیف مصطفی امیری توسط «نشر معارف» به چاپ رسیده است و در نمایندگی‌های و فروشگاه‌های «پاتوق کتاب» در سراسر کشور می‌توانید خریداری کنید. 

در کتاب «خاورمیانه عصر ظهور» به این سوالات پاسخ داده شده است:

۱. آیا، ظهور نیاز به زمینه‌سازی دارد؟ یا ظهور حضرت قرار است فقط در بستر اعجاز و معجزه رخ بدهد و مردم هیچ نقشی ندارند؟

۲. آیا با زمینه‌سازی، ظهور حضرت به تاخیر می‌افتد؟

۳. آیا قیام و انقلاب در عصر غیبت به «نیت زمینه‌سازی»، مشروعیت دارد؟

4. آیا آخرین حکومت در ایران قبل ظهور، به بنی‌عباس تعلق دارد؟

۵. آینده قیام ایرانیان بعد دو مرحله مطالبه حق تا ظهور

۶. مکان قیام شعیب بن صالح

۷. چرا ایران در جنگ سوریه قبل ظهور، حضور نظامی دارد؟

۸. وظیفه مسلمانان ساکن اروپا قبل «هرج الروم»

۹. «مارقه الروم»، آخرین نشانه فتنه شام

۱۰. آیا سفیانی ادامه داعش است؟

۱۱. فلسطین و مخالفین مکتب امام خمینی

۱۲. مباهله علمی با مخالفین انقلاب زمینه‌ساز

۱۳. تحلیل «حدیثی» چرایی حمایت ایران از آرمان آزادی فلسطین

۱۴. زمان جنگ جبهه شیعی با اسرائیل و آمریکا

۱۵. بشارت نزدیکی ظهور بعد از حضور «مارقۀ الروم» در فلسطین

۱۶. سرنوشت خاندان پادشاهی آل فلان در عربستان قبل ظهور

۱۷. سناریوی «آینده» کشورهای خاورمیانه در عصر ظهور

این کتاب برای اولین بار، مخاطب را با خود به فضای «آستانه ظهور» رهنمون می‌سازد و اقتدار شیعی را در منطقه خاورمیانه به تصویر می‌کشد. از قدرت روزافزون نظامی شیعه توسط ایران زمینه‌ساز ظهور و مقابله آنان با دشمن مهاجم خارجی موردحمایت غربی‌ها در عراق و لشکرکشی آخرین دشمنان بشریت به مکه و مدینه در عربستان برای مقابله با انقلاب نوپای امام مهدی و قدرت‌گیری سفیانی در سوریه (به عنوان آخرین حربه رژیم اسرائیل یهود صهیونیسم) برای مقابله با خطر محور مقاومت شیعی در مرزهای فلسطین، در کتاب «خاورمیانه عصر ظهور» به صورت مستند، تحقیقی و علمی به تصویر کشیده شده است.

کتاب را می‌توانید از نمایندگی‌های «نشر معارف» در سرار کشور و یا از سایت پاتوق کتاب خریداری کنید.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین