عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۷۵۱
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
آیت‌الله العظمی نوری همدانی:
حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: باید در نماز جمعه مسائل برای مردم تبین و تحلیل شود، از این رو باید مطالبی دقیق و همراه با مطالعه عمیق و جامعیت فراوان و در نظر گرفتن همه ابعاد، مطالب دارای محتویات به روز و کامل و جامع دراختیار ائمه جمعه قرار بگیرد.

عقیق:حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه؛ با بیان اهمیت نماز جمعه در اسلام گفتند: تقویت جایگاه نماز جمعه امروز بسیار ضروری است و از آنجا که این جایگاه واسطه بین مردم و نظام است باید حقایق طبق موازین شرعی در آن تبین شود و تخریب و یا تضعیف آن مصلحت نیست.

معظم له در این دیدار ضمن تجلیل از خدمات صورت گرفته در دوران مسئولیت حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری افزودند: الحمدلله جنابعالی فردی موفق و دارای شایستگی های زیادی می باشید و ما از برنامه های که گزارش داده اید و از نهاد نماز جمعه حمایت می کنیم.

این مرجع تقلید، تریبون نماز جمعه را واسطه بین مردم و نظام بیان نمودند و افزودند: باید در نماز جمعه مسائل برای مردم تبین و تحلیل شود، از این رو باید مطالبی دقیق و همراه با مطالعه عمیق و جامعیت فراوان و در نظر گرفتن همه ابعاد، مطالب دارای محتویات به روز و کامل و جامع دراختیار ائمه جمعه قرار بگیرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی، تفسیر قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را از منابع عالی برای بهره مندی درخطبه های نماز جمعه نام برده و بیان داشتند: امروز در دنیایی واقع شده ایم که باید ائمه جمعه زمان شناس باشند و مسائل و حقایق عصر ما یعنی مسائل آخرالزمان را خوب تحلیل کنند و به گوش مردم برسانند.
این مرجع تقلید، تقویت نماز جمعه ها را بسیار ضروری دانسته و افزود: نماز جمعه واسطه بین مردم و نظام است و امام جمعه باید مسائل را بشناسد و با رعایت موازین شرعی بیان کنند و تضعیف و تخریب این جایگاه به بهانه های مختلف مصلحت نیست.
معظم له با تجلیل از شخصیت و خدمات و گزارش عملکرد حجت الاسلام آقای حاج علی اکبری ایشان را فردی موفق دانسته و فرمودند: برنامه های که گزارش داده شد با جدیت پیگیری شود و باید مراقب دشمنان اسلام و انقلاب باشیم که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) عامل مشکلات در میان مسلمین را اختلاف و راه نجات را وحدت بیان فرموده اند.
پیش از سخنان معظم له حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری؛ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گزارش جامعی از نهاد ائمه جمعه بیان کردند.

باید حقایق طبق موازین شرعی در نماز جمعه تبیین شود

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین