عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۷۴۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
مدرسه علمیه دارالمبلغین فلسفی توسط حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سال ۸۵ در منطقه ۱۲ تهران (خیابان ری) در مکان منزل مرحوم فلسفی(واعظ شهیر) بنا گردید.

عقیق: حجت الاسلام سید عبدالحمید صفوی، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت دارالمبلغین فلسفی تهران در گفت‌وگویی با اشاره به اهداف و انگیزه های تاسیس این مدرسه و انتشار نخستین شماره ماهنامه دارالمبلغین، اظهار داشت: مدرسه علمیه دارالمبلغین فلسفی توسط حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سال ۸۵ در منطقه ۱۲ تهران (خیابان ری) در مکان منزل مرحوم فلسفی(واعظ شهیر) در زمینی به مساحت ۶۲۴ متر مربع و ۲۰۱۵ متر بنا در پنج طبقه بنا گردید.

وی ادامه داد: حضرت آیت الله مکارم شیرازی درباره علت تاسیس این مدرسه علمیه می گویند «هنگامی که مرحوم فلسفی که از مشاهیر منبری ها بودند و به نظر بنده یک نابغه در منبر محسوب می شوند، از دنیا رفتند، بنده دیدم ایشان فرزند روحانی ندارند و حیف است چنین شخصیت بی نظیری فراموش شود، لذا به فکر افتادم و خانه ایشان را خریداری و در همان مکان، ساختمان عظیمی به نام «دارالمبلغین فلسفی » ساختیم و بحمدالله مکانی برای تربیت مبلغان دینی شده است و طلاب با گذراندن دوره های تربیتی و تبلیغی، به عنوان مبلغ به مناطق مختلف اعزام می شوند»

 اقدام ماندگار آیت الله العظمی مکارم در پایتخت | تبدیل منزل واعظ شهیر به مرکز تربیت مردان میدان تبلیغ

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت دارالمبلغین فلسفی تهران با بیان این که طلاب و فارغ التحصیلان موفقی که در این مجموعه حوزوی پرورش یافته اند، خاطر نشان کرد: این هدف و امر مبارک به فضل و مدد الهی و تلاش مسئولین و اساتید توانمند و مجرب به روند روبه رشد مطلوب و قابل قبولی رسیده است و ثمره این نهاد مبارک وجود طلاب فاضل، موفق و ارزشمندی است که در عرصه های علمی اجتماعی و تبلیغی و پژوهشی حضور دارند.

وی ادامه داد: فارغ التحصیلان این مجموعه در عرصه هایی مانند مدیریت مساجد و امامت جماعت، بیان مسائل شرعی، موعظه و تبلیغ با توجه به نیازهای منطقه ای، اداره جلسات موالید و عزاداری معصومین علیهم السلام ، برگزاری جلسات آموزش و قرائت قرآن، اداره کلاسهای دینی و عربی مدارس آموزش و پرورش، راهنمایی و هدایت جوانان و نوجوانان در امور دینی، انجام وظایف اجتماعی مربوط به روحانیون به فعالیت می پردازند.

حجت الاسلام صفوی به کتابخانه غنی و مجهز مدرسه علمیه دارالمبلغین اشاره کرد و افزود: کتابخانه مدرسه با بیش از ۱۳۰۰۰ جلد کتاب مجهز به قرائت خانه، سیستم های رایانه ای و شبکه اینترنت است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت دارالمبلغین فلسفی تهران با اشاره به کسب رتبه های برتر توسط طلاب مدرسه، گفت: کسب رتبه های برتر آموزشی و پژوهشی گویای این حقیقت است که مدرسه دارالمبلغین در پرورش مبلغین توانمند به صورت جدی فعال است. لذا با توجه به ضرورت معرفی افراد مستعد و توان علمی و پژوهشی این نهاد حوزوی و همچنین توانمند سازی بیشتر طلاب در عرصه تحقیق و پژوهش و نشر آثار و تألیفات طلاب تصمیم بر این شد که ماهنامه ای برای نشر این آثار به چاپ برسد.

 اقدام ماندگار آیت الله العظمی مکارم در پایتخت | تبدیل منزل واعظ شهیر به مرکز تربیت مردان میدان تبلیغ

وی در خصوص ماهنامه دارالمبلغین که نخستین شماره آن به تازگی به چاپ رسیده است، توضیح داد: حوزه فعالیت ماهنامه عمومی است و به زمینه های گوناگون تفسیری، روایی، علمی، اجتماعی، اخلاقی و تاریخی می پردازد. نکته مهم و درخور توجه این است که نوع فعالیت این ماهنامه محصول اندیشه، تحقیق و پژوهش و نگارش اساتید و طلاب همین مدرسه است. البته طلاب فاضل و سایر مدارس علمیه نیز می توانند از این بستر بهره مند شوند.

حجت الاسلام صفوی با اشاره به شبهات و مطالب غیر واقعی که در فضای مجازی منتشر می شود و تشخیص مطالب درست از نادرست ممکن است برای افراد جامعه مشکلاتی را ایجاد کند، گفت: امروز در فضای مجازی و رسانه های گوناگون و بعضاً در جلسات و سخنرانی ها، مطالبی با عنوان معارف و آموزه های دینی منتشر می شود که تشخیص صره از ناصره نیاز به منابع موثق و قابل دسترسی آسان برای جامعه کاملا احساس می شود. انتظار می رود مطالب این ماهنامه بتواند تا حدی در این امر مهم موثر باشد و این خلاء فرهنگی را جبران کند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت دارالمبلغین فلسفی تهران در پایان در خصوص مخاطب و مطالبی که در ماهنامه در نظر گرفته شده است، توضیح داد: در این ماهنامه با نگاه ساده و غیر تخصصی و برای اقشار مختلف جامعه مطالبی منتشر می شود. علاقه مندان و مخاطبین می توانند به صورت چاپی و یا با مراجعه به وب سایت مدرسه علمیه دارالمبلغین نسخه الکترونیکی را دریافت کنند.

 اقدام ماندگار آیت الله العظمی مکارم در پایتخت | تبدیل منزل واعظ شهیر به مرکز تربیت مردان میدان تبلیغ

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین