عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۶۵۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
در حرم حضرت عبدالعظیم برگزار شد؛
آئین استقبال و تکریم از مادر و خانواده شهید «علی مرتضوی»، شهید گمنامی که پس از سال‌ها به واسطه آزمایش تطبیق ژنتیکی، شناسایی شده بود، برگزار شد.

عقیق:به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، خانواده شهید «علی مرتضوی» در میان استقبال خادمین حرم به همراه پرچم گنبد منور حضرت سیدالکریم (ع)، در این بارگاه ملکوتی حضور یافته و به زیارت مضجع نورانی حضرت عبدالعظیم و دو امامزاده مجاور علیهم السلام مشرف شدند.

همچنین در آئین تکریم از خانواده معظم شهید مرتضوی که با حضور معاون امور روحانیون و حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام و المسلمین تقدیری برگزار شد،

وی ضمن خیر مقدم و ابلاغ سلام گرم تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، با اشاره به جایگاه والای خانواده معظم شهدای گمنام اظهار داشت که خانواده شهدای گمنام آموزگاران فرهنگ انتظار در عصر غیبت هستند و همه شیعیان باید حالات و زندگی این عزیزان را سرلوحه منش و روش خود در موضوع انتظار فرج قرار دهند.

در ادامه این مراسم، خادمین این بارگاه ملکوتی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای گلگون کفن دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، هدایای متبرکی را به مادر و خانواده شهید اهدا کردند.

گفتنی است، شهید والامقام «علیرضا مرتضوی» در ۱۵ مرداد ۱۳۴۲ در مشهد چشم به جهان گشود و در ۲۸ تیر ۱۳۶۷ در گیلانغرب به مقام رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از کشف در ۱۲ دی ماه ۱۳۹۰ در قطعه ۵۰ بهشت زهرای تهران به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شده بود.

بر اساس این گزارش، به تازگی براساس آزمایشات DNA هویت این شهید گمنام که در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شده بود، پس از ۳۳ سال شناسایی و برای نخستین‌بار خانواده این شهید، مزار شهیدشان را زیارت کردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین