عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۵۸
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
دفتر ششم ادبیات داستانی با عنوان «داستان‌ها و افسانه‌های تاریخی و مذهبی برای کودکان و نوجوانان» به قلم محمدرضا سرشار منتشر شد.

عقیق:   هر داستانی که بُن اندیشه و هسته مرکزی محتوای فکری و ارزشی آن را یک آرمان و پیام الهی و مذهبی تشکیل دهد، یا حاوی نگرشی توحیدی و خدایی به هستی و زندگی باشد، داستان دینی است؛ چه داستان روز باشد چه تاریخی؛ چه واقعیت‌گرا باشد چه تخیلی صرف؛ یا فرا واقعیتگرا، رمزی، تمثیلی و ... .

در این نوشتار به بحث درباره داستان‌های تاریخی ویژه کودکان و نوجوانان پرداخته شده و به افسانه تاریخی دینی، تنها در حد ضرورت اشاره شده است. همچنین خصایص فنی و تاریخی داستان‌های تاریخی دینی، چه برای کودکان و نوجوانان نوشته شده باشد و چه برای بزرگسالان، در اکثر موارد مشترک و مشابه است.

سر فصل‌های این کتاب که هر کدام از چند بخش تشکیل شده‌اند عبارت از؛ داستان تاریخی دینی، انواع داستان‌های تاریخی مذهبی، فواید داستان‌های تاریخی مذهبی برای کودکان و نوجوانان، ملاحظاتی در مورد داستان‌های تاریخی مذهبی و نمونه‌هایی از داستان‌های تاریخی ومذهبی مناسب کودکان و نوجوانان است.

این کتاب به قلم محمدرضا سرشار، شمارگان 2500 نسخه، 126 صفحه و قیمت 5000 تومان از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.


منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین