عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۴۷۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
توصیه های شنیدنی حجت الاسلام میرزامحمدی به مداحان جوان:
کلیپی که می بینید توصیه‌های شنیدنی حجت الاسلام میرزامحمدی به مداحان و ذاکرین جوان است که در پنجمین نشست صمیمانه جمعی از ستایش‌گران‌ جوان اهل‌بیت(ع) بیان کرد.

عقیق:کلیپی که می بینید توصیه‌های شنیدنی حجت الاسلام میرزامحمدی به مداحان و ذاکرین جوان است که در پنجمین نشست صمیمانه جمعی از ستایش‌گران‌ جوان اهل‌بیت(ع) بیان کرد.

تعداد بازدید : 232

این نشست دی ماه ۹۸ به همت جامعه ایمانی مشعر در مجموعه سرچشمه تهران برگزار شد.

حجت الاسلام میرزا محمدی گفت:" یکی از بزرگترین نعمت هایی که خداوند به ما عنایت فرموده، همین نعمت ذاکری است که ما اصلا به آن توجهی نداریم و حتی برخی هایمان، این نعمت بزرگ را مایه فخرفروشی و تکبر خود قرار داده ایم. خوش صدایی، خوش چهره و خوش جمعیت بودن و رسانه ای شدن، نباید عاملی برای برتری به دیگران باشد که اگر چنین شد، آنوقت چیزی نیست جز شهوت و شهرت!"

شهوت و شهرت را وارد صراط امام نکنیم

این کارشناس دینی در ادامه با بیان اینکه هر راهی، راه امام حسین علیه السلام نیست، توصیه هایی مهمی را خطاب به ذاکران اهل بیت(ع)مطرح کرد و گفت:" صراط امام، بازی نیست که بخواهیم با مجلس امام قمار کنیم، قیافه بگیریم و شهوت و شهرت و هرچیز ناشایستی را در این مسیر بیاوریم و بعد انتظار داشته باشیم که امام ما را نگه دارد! متاسفانه امروزه انواع این قمارها در این راه می بینم؛ یکی با شهرتش، یکی با مدیریتش، یکی با رسانه ای شدنش و دیگری با چیز دیگری... اما این ها صراط امام نیست و نباید راه را گم کنیم." او ادامه داد:" اگر نان خور امام شده ایم، باید نان خور امام هم بمانیم. به خداقسم که هیچ گاه نان امام حسین(ع) نه آجر شده و نه خشک می شود، ایشان همیشه نان ما را در روغن زده و به ما داده اند، پس باید قدردان باشیم. همچنین به این نکته توجه داشته باشیم که اگر اعضا و جوارحمان خرج این آقا بشود، چشم ما هم می شود عین الله و زبانمان می شود لسان االله، پس ریزه خور هیچ جریانی نباشیم و بدانیم که فقط یک جریان بر ما حکومت می کند و آن هم جریان ولایت است."

به مستمع الگوی اشتباه ندهیم

حجت الاسلام میرزا محمدی با این توصیه که از ملامت سرزنش گردان نترسید، صحبت هایش را این چنین ادامه داد:" این سرزنش گران همیشه هستند. ممکن است خانواده تان، دوستانتان یا کسان دیگری باشند اما مگر ما به خاطر تعریف و تمجید مردم در این مسیر قرار گرفته ایم؟ مطمئن باشید که اگر نوکر این خانواده باشیم، آن ها خودشان به خوبی بلدند که چه کار کنند. خرج ما و خانواده مان را که می دهند، عزت، اقتدار و نفوذ کلام مان را هم که ضمانت کرده اند. مگر آدم در دنیا چه می خواهد؟"

او همچنین در ادامه صحبت هایش به اهمیت رفتار و منش ذاکران به سبب الگوبرداری مستمعان اشاره کرد و گفت:" وقتی ما با دل مستمع کار داریم و به نوعی محبوب قلب او شده ایم، پس او نیز به راحتی از ما الگو می گیرد، بطوریکه الان طرز لباس پوشیدن، طرز آرایش مو و ریش گذاشتن و حتی انگشتر انداختن مستمعان کاملا با الگوبرداری از ما شکل گیرد و چقدر بد است که ما مراعات نکنیم و الگوی اشتباه به مستمع بدهیم، بنابراین در این زمینه باید بسیار دقیق عمل کنیم."


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین