عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۴۶۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:
نماد مکان‌های منتسب به حرم اهل بیت (ع) هم حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها است که بوی حرم اهل‌بیت(ع) را می‌دهد و امام هشتم فرمودند هر کسی خواهرم را زیارت کند گویی من را زیارت کرده است و امام صادق فرموند قم حرم اهل‌بیت(ع) است.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در محفل جشن همراهی یکشنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه پیامبر(ص) اواخر عمر خود در بستر بیماری نکاتی را به امیرالمؤمنین(ع) فرمودند که آنها را بر منبر بگویند، اظهار کرد: پیامبر(ص) دوبار به امیرالمؤمنین(ع) فرمودند همواره اول سخن ذکر خدا را بگو و زیاد صلوات بر محمد و آل محمد بفرست.

وی با بیان اینکه همه ما آرزو داریم که با پیامبر خدا(ص) محشور شویم، گفت: در روایت داریم که پیامبر(ص) دیوار خانه خود را تعمیر می‌کردند و یک نفر به ایشان کمک کرد؛ پیامبر(ص) آخر کار به او فرمودند از من حاجتی بخواه و او عرض کرد آرزو دارم با شما محشور شوم که حضرت فرمودند سجده‌هایت را طولانی کن.

استاد حوزه علمیه افزود: در روایت دیگری ربیعة بن کعب ۷ سال خدمتکار پیامبر(ص) بود و یک روز پیامبر(ص) به او فرمودند از من حاجتی بخواه؛ گفت یک روز به من مهلت بدهید؛ سپس فردا آمد و گفت من فکر کردم که اگر مال و اولاد و زن و فرزند بخواهم مرگ که بیاید از من جدا می‌شود ولی من می خواهم با شما در بهشت همنشین باشم و حضرت هم به او قول دادند و فرمودند با طول دادن سجده من را کمک کن.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین فرمودند قیمت هر فرد به اندازه همت او است گفت: ایشان در روایت دیگری فرمودند کمترین درجه معرفت این است که دنیا در نظر انسان پست شود زیرا کسی که به مردار دنیا دل ببندد پست می‌شود و اگر خدا را بخواهیم قیمت‌مان خود خدا است و انسان هر چه را دوست داشته باشد قیمتش به همان اندازه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه دوست داشتن علامت دارد و انسان هر چیزی را که دوست داشته باشد شبیه آن می‌شود، گفت: در روایت است که کسی که بگوید من شیعه هستم ولی در اعمال و رفتار از ما تبعیت نمی‌کند از شیعیان ما نیست بنابراین اگر واقعا عاشق اهل بیت(ع) هستیم باید امام زمان(عج) را از خود، خانواده و زندگی‌مان بیشتر بخواهیم.

وی از مساجد حرم‌ها به‌عنوان ارزشمندترین مکان‌ها نام برد و گفت: خداوند برای مردم قم دو نمونه از این دو مکان مقدس قرار داده است که نماد مسجدالحرام مسجد مقدس جمکران است که حضرت به حسن بن مثله جمکرانی فرمودند به مردم بگو به این مسجد رغبت داشته باشند و کسی که در این مسجد نماز کند مانند این است که در خانه کعبه نماز خوانده باشد.

 استاد حوزه علمیه افزود: نماد مکان‌های منتسب به حرم اهل بیت (ع) هم حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها است که بوی حرم اهل‌بیت(ع) را می‌دهد و امام هشتم فرمودند هر کسی خواهرم را زیارت کند گویی من را زیارت کرده است و امام صادق فرموند قم حرم اهل‌بیت(ع) است.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین