عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۴۵۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
امام موسی کاظم (ع) فرمود: از ما نیست کسی که هر روز (احوال) خود را محاسبه نکند، پس اگر کار نیکی کرده است، از خدا زیادی آن را خواهد و اگر گناه و کار بدی کرده ، از خدا آمرزش خواهد و به سوی او بازگشت کند. (و توبه نماید.)

عقیق:کتاب «واژه های اخلاقی از اصول کافی» اثری از مرحوم آیت الله علی مشکینی است که در آن، نکاتی زیبا و قابل استفاده پیرامون مباحث مختلف اخلاقی آمده و منتخبی از این نکات را در شماره های گوناگون تقدیم علاقمندان می نماید.

    

* محاسبه خویشتن  

۱. امام موسی کاظم (ع) فرمود: از ما نیست کسی که هر روز (احوال) خود را محاسبه نکند، پس اگر کار نیکی کرده است، از خدا زیادی آن را خواهد و اگر گناه و کار بدی کرده ، از خدا آمرزش خواهد و به سوی او بازگشت کند. (و توبه نماید.)

     

۲. حضرت صادق (ع) فرمود: تو را طبیب خودت کرده اند و درد را هم برایت گفته اند و نشانه سلامتی را نیز به تو یاد داده اند و به دارو هم راهنمایی کرده اند، اکنون بنگر که چگونه درباره آن رفتار کنی .

     

۳. حضرت صادق (ع) فرمود: از (استعدادهای) خودت برای خودت بهره گیر، از تندرستیت پیش از آنکه بیمار شوی و در (حال) توانایی پیش از آنکه ناتوان گردی و در زندگی پیش از مردن (از قوا و استعدادهای خود به نفع خویش) بهره مند شو.

     

۴. امام صادق (ع) فرمود: چون روز آید (به مردمان) گوید: ای فرزند آدم در این روز نیکی کن تا در روز رستاخیز، در درگاه الهی به آن شهادت دهم؛ چرا که من در گذشته پیش تو نیامدم و در آینده هم نخواهم آمد و چون شب فرا رسد سخنی همانند آن بگوید.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین