عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۴۳۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی آریا:
استاد حوزه علمیه حرم اهل بیت(ع) را محل پذیرش توبه و جایگاه اتصال آسمان و زمین دانست و گفت: اهل بیت(ع) آبرودارهای نزد خداوند هستند و باید بدانیم که در چه مکانی حضور داریم و مانع اصلی زیارت این حرم ها خود شیطان است.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین محمد سعیدی آریا شب گذشته در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه امام رضا علیه السلام به اجبار به طوس تبعید شدند، گفت: حضرت رضا علیه السلام به گونه ای تبعید شدند که از برخورد امام معلوم بود این سفر بازگشتی ندارد و در مسیر این تبعید هم خود را به مردم معرفی کردند و مردم به ایشان رو می آورند و به همین دلیل دو بار مسیر حرکت کاروان امام رضا علیها السلام به طوس عوض شد.

وی با اشاره به هجرت حضرت معصومه سلام الله علیها برای دیدار برادرشان در طوس، اظهار کرد: از اهداف حضرت معصومه سلام الله علیها برای این مهاجرت، کامل کردن سفر برادرشان بود تا مردم از این تبعید با خبر شوند و به همین دلیل دشمنان به ایشان سوء قصد کردند تا ایشان را به شهادت برسانند و در ساوه تعدادی از همراهان و برادران این حضرت به شهادت رسیدند و در نهایت ایشان به قم آمدند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به سفارش های زیادی که برای زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها وارد شده است، گفت: اینکه بسیاری از ظالمان تاریخ تصمیم به تخریب حرم های اهل بیت(ع) می‌گرفتند و حتی امروز هم قصد تخریب حرم‌ها را دارند به خاطر اثری است که زیارت این حرم های شریف دارد و آنها از آثار این حرم‌ها می‌ترسند.

وی حرم اهل بیت(ع) را محل پذیرش توبه و جایگاه اتصال آسمان و زمین دانست و گفت: اهل بیت(ع) آبرودارهای نزد خداوند هستند و باید بدانیم که در چه مکانی حضور داریم و مانع اصلی زیارت این حرم ها خود شیطان است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی آریا با بیان این که در و دیوار این حرم‌ها احترام دارد، گفت: خالص ترین انسان های عالم در این مکان‌ها حضور داشتند و علمای ما احترام ویژه ای برای حرم ها و به ویژه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها قائل بودند و در مسائل و مشکلاتی که داشتند چه از نظر مالی و چه از نظر تحصیلی و علمی به حضرت معصومه سلام الله علیها متوسل می‌شدند و جواب می‌گرفتند.

وی با بیان این که یاد خدا قلب انسان را آرام می‌کند، گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها در راه امام خود جهاد کردند و به شهادت رسیدند؛ انسان وقتی به ضریح و بارگاه این حضرت نگاه می کند یاد خدا در ذهن انسان متصور می‌شود و به همین خاطر وقتی وارد حرم می‌شویم دل انسان آرام می‌شود.

استاد حوزه علمیه افزود: همانطور که پدر و مادر زیارت و احترام به اهل بیت(ع) را در قلب های ما نهادینه کردند ما نیز باید در قلب فرزندان خود زیارت و توسل به اهل بیت(ع) را وارد کنیم تا این فرهنگ در نسل‌های بعد از ما هم ادامه داشته باشد.

وی ابراز کرد: وقتی با فرزندان خود به حرم می رویم باید کاری کنیم که شیرینی زیارت به فرزندان ما منتقل شود و با فرزندان خود تلخی نکنیم و کاری کنیم که خاطره شادی از حرم و زیارت در ذهن آنها باقی بماند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین