عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۶۴۶
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
حجت الاسلام سعیدی:
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رعایت آداب زیارت کیفیت زیارت را بالا می برد و قلب را آماده زیارت می کند، گفت: در روایات آمده است دعای خود را با صلوات بر پیامبر(ص) آغاز کنید تا به اجابت نزدیک شود.

عقیق: حجت الاسلام محمد سعیدی‌آریا در برنامه تلویزیونی خانه‌های فاطمی که در دهه دوم محرم هر شب بعد از نماز مغرب و عشا از حرم مطهر بانوی کرامت با محوریت شبکه قرآن پخش می‌شود، در تفسیر زیارت وارث اظهار کرد: این زیارتنامه از زیاتنامه‌های مشهوری است که مخصوص زیارت امام حسین علیه السلام و از طرف امام صادق علیه السلام به صفوان جمال آموزش داده شده است.

وی با بیان اینکه امام صادق علیه السلام مقدماتی را برای این زیارت به صفوان آموزش دادند، افزود: سه روز روزه داری، غسل در آب فرات و خواندن دعای مخصوص در هنگام غسل از جمله مقدمات این زیارتنامه است زیرا بلد بودن آداب زیارت در بالا بردن کیفیت زیارت بسیار مؤثر است.

استاد حوزه علمیه، اذن دخول را از دیگر مقدمات زیارتنامه وارث عنوان کرد و گفت: معمولا در تمام زیارات اجازه ورود وارد شده است و باید مقید باشیم که اذن  دخول را بخوانیم تا قلبمان برای زیارت آماده‌تر شود.

وی با اشاره به آغاز این زیارتنامه با سلام به پیامبر(ص) ابراز کرد: یکی از ویژگی‌های مهم زیارت نامه‌ها سلام به رسول خدا(ص) است که یک نوع تبرک و احترام به اهل بیت(ع) است زیرا خود اهل بیت(ع) این گونه بودند که نام پیامبر(ص) که می‌آمد اوج تواضع را داشته و خطبه های خود را با نام پیامبر(ص) شروع می‌کردند.

حجت الاسلام سعیدی آریا با بیان اینکه در روایات آمده است که دعاهای خود را با صلوات به پیامبر(ص) شروع کنید تا به اجابت نزدیک‌تر شود، گفت: مقام پیامبر(ص) از همه انبیاء قبلی بالاتر است و در این زیارتنامه پیامبر(ص) را دوست و حبیب خدا معرفی کرده زیرا حبیب به معنی دوست صمیمی و محبت داشتن دو طرفه است.

وی فراز بعدی زیارت وارث را سلام بر امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام دانست و گفت: نام علی علیه السلام عبادت است و از ویژگی های عبادت این است که انسان را به خدا نزدیک و دوری از نام و یاد علی علیه السلام، انسان را از نام و یاد خدا دور می‌کند.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین