عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۴
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۰
آيت الله جوادي آملي در اولين جلسه اخلاق خود در سال تحصيلي جديد:
اين انسان فرشته‌منش شايسته عالي‌ترين احترام است بنابراين هم دانشمندان غرب را بايد توجيه كرد كه اين عظمت براي رسول گرامي است و لاغير و هم آن اهانت‌كنندگان را بايد تنبيه كرد، سر جايشان نشاند.
به گزارش "عقیق " به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اسراء ، آيت الله جوادي آملي در اولين جلسه درس اخلاق هفتگي خود در سال تحصيلي جديد، که در محل بنياد بين المللي علوم و حياني اسراء برگزار گرديد ضمن اشاره به حادثه تلخ اهانت به سيد انبياء ، وجود مبارک حضرت ختمي نبوت محمد بن عبدالله(ص) ومحکوميت شديد آن، اين حادثه سنگين را به پيشگاه حضرت ولي عصر تعزيت گفته و افزود:
همه كساني كه چه در ايران چه در غير ايران براي گراميداشت مقام شامخ آن حضرت تلاش و كوشش كردند سعي‌شان مشكور باشد و اجر همه كساني كه در برابر اين اهانت به پا خاستند با خداي سبحان باشد در اين زمينه دو مطلب هست يكي درباره سازندگان آن فيلم و اهانت‌كنندگان است كه پاسخ آنها همين قيام مردمي در سراسر جهان اسلام است. اما مطلب ديگر, بالأخره دانشمنداني در غرب هستند منصفاني هم در غرب هستند بايد بدانند كه هيچ كس به اندازه ذات مقدس رسول گرامي به بشريّت خدمت نكرده است.

وی با اشاره به وضع جهالت علمي و عملي ايران، روم و سرزمين حجاز قبل از رسالت آن حضرت، و تاکيد بر بررسي جنايات آنها گفت: وجود مبارك آن حضرت آمده عقل و عدل را نصيب بشر كرد. هم اينها را عاقل و عادل كرد هم اينها را عادل و وارسته كرد. كسي كه فرشته الهي بود در زمين, كسي كه قبل از اينكه به مقام شامخ نبوّت برسد مردم را به اتحاد دعوت كرد قبل از اينكه به مقام شامخ نبوّت برسد نظام برده‌داري را برمي‌داشت، اين كسي كه به فكر آزادسازي جوامع بشري بود هم آزادي از بردگي ظاهري هم آزادسازي از بردگي اخلاقي و هوس و مانند آن, اين كسي كه خداي سبحان در كتاب‌هاي آسماني پيشين شناسنامه حضرت را بازگو كرد، او را معرفي كرد، فرمود پيامبري مي‌آيد كه دست و پاي مردم را آزاد مي‌كند، زنجير را از پا و گردن اينها برمي‌دارد، آن اسارت و بردگي را از اينها برمي‌دارد اينها را آزاد مي‌كند به سيادت مي‌رساند جهان را به عقل و عدل دعوت كرده است چه در جاهليّت حجاز، چه در جاهليّت ايران، چه در جاهليّت غرب، بتها را برطرف كرده است خداشناسي را به جاي بت‌پرستي نشانده است اين شخص عالي‌ترين مقام انسانيّت را داراست در پيشگاه او بايد خضوع كرد تأدّب كرد.
اين انسان فرشته‌منش شايسته عالي‌ترين احترام است بنابراين هم دانشمندان غرب را بايد توجيه كرد كه اين عظمت براي رسول گرامي است و لاغير و هم آن اهانت‌كنندگان را بايد تنبيه كرد، سر جايشان نشاند.
این مرجع تقلید در فراز ديگري از سخنان خود گفت:
نصيحت نهايي من اين است كه خداي سبحان مستقيماً از پيامبرانش مخصوصاً از حضرت رسول خدا(عليهم الصلاة و عليهم السلام) حمايت مي‌كند اين‌چنين نيست كه خدا صبر بكند هر دهن‌كجي, دهن‌كجي بكند هر بددهني اهانت بكند، بالأخره ببينيد شما جايي يك عذاب اليم پيدا مي‌شود اينها افسانه نيست يك وقت شما مي‌بينيد فلان جا آتش‌سوزي شد فلان جا زلزله آمد درست است همه اينها نظام علمي دارد حساب‌شده است اما رهبري اين نظام علمي به دست چه كسي است يعني بخواهد رَجْفه بيايد زلزله بيايد با حساب است يا بي‌حساب؟! ما يك تافته جدابافته نيستيم ما يعني انسان گوشه‌اي از جهانيم هم كار ما در جهان اثر دارد هم رخدادهاي عالم در ما اثر دارد.
 آيت الله جوادي آملي در فراز پاياني سخنانش و در ادامه سلسله مباحث اخلاقي خود، به شرح کوتاهي از نامه چهل و سوم حضرت امير در کتاب نهج البلاغه پرداخت.

پایان پیام/
کدخبرنگار/212111


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین