عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۳۸۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
حجت الاسلام علوی تهرانی:
یک استاد اخلاق گفت: پیامبر(ص) می‌فرماید: هرکلامی شروع می‌شود اگر نام خدا ابتدایش نباشد و درود بر من و خاندانم در پی آن نباشد، این کلام مقطوع، ناپایدار و دُم بریده است.

عقیق:حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی استاد اخلاق طی سخنان خود در حرم مطهر رضوی اظهارداشت: اگر کسی بخواهد کلامی را شروع کند، یکی از آداب آن درود فرستادن بر پیامبر(ص) و خاندان ایشان است.

وی افزود: پیامبر (ص) می‌فرماید: کُلُّ کَلامٍ لا یُذکَرُ الله فیهِ فیُبدَأُ بِصَّلاةِ عَلَیَّ فَهُوَ أقطَعُ؛ هرکلامی شروع می‌شود اگر نام خدا در ابتدایش نباشد و درود بر من و خاندانم در پی آن نباشد، این کلام مقطوع، ناپایدار و دُم بریده است.

علوی تهرانی گفت: ایشان در ادامه می‌فرماید: «مَمحوقٌ مِن کُلِّ بَرَکَةٍ ؛ از هر برکتى محروم است» پس هرگاه کلامی را خواستید شروع کنید بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ و سپس الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ بگویید تا کلام شما پایدار و پرفایده شود.

حجت‌الاسلام علوی تهرانی در حرم مطهر رضوی دوشب با موضوع پیامبر رحمت به سخنرانی پرداخت که می‌توانید در ادامه صوت کامل این سخنرانی‌ها را بشنوید:

تعداد بازدید : 7

سخنرانی شب اول

 

تعداد بازدید : 4

سخنرانی شب دوم

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین