عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۳۸
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۰
جلسه روحانيون و مداحان كاروانهاي زيارتي در هتل الرسل نجف اشرف با حضور مسؤول بعثه مقام معظم رهبري در عراق برگزار شد.
عقیق: نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در جمع روحانيون و مداحان اعزامي به عتبات با اشاره به اهميت فعاليت اين عزيزان در كاروانهاي زيارتي گفت: زائران از زمان حركت از مبدا در كنار شما هستند و اين فرصت بسيار مناسبي براي برقراري ارتباط معنوي و افزايش معرفت آنها ميتواند داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمين اسكندري روضه خواني، سينه زني، و روايتگري را جز مباحث مهم اين سفر معنوي دانست و افزود: در كنار اين اقدامات بايد توجه داشته باشيم كه به زائران بياموزيم در عمق مطالب و محتوي قرآن كريم و زيارتنامه‌ها تدبر و تامل كنند تا اين اثرات به صورت هميشگي در آنها باقي بماند.

وي در ادامه اين مطالب تصريح كرد: سوگواري و اشك ريختن به ياد مظلوميت اهل بيت (عليه‌السلام) يك نياز احساسي و معنوي است كه بايد در كنار ايجاد اين شور معنوي، شعور يا همان معرفت افزايي زائران نيز كه حكايت از شناخت امام هست صورت گيرد.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق مداحي را تنها ايجاد احساسات در ميان مردم ندانست و گفت: كسي كه مي‌خواهد در وصف اهل بيت(ع) شعر و يا متني ادبي بخواند بايد به محتوي آن توجه داشته باشد چرا كه مستمعين از آن اثر مي‌گيرند و چه بسا يك بيت شعري را كه بر دل بنشيند الگو و چراغ راه خود قرار مي‌دهند.

آقاي اسكندري علت گمراهي و ظلم عليه مسلمانان در طول تاريخ را عدم شناخت مردم از امام زمان دانست و گفت: پس از رحلت پيامبر اكرم(ص) هر يك از امامان معصوم به ظلم و جور حكمرانان و مردم زمانه خويش گرفتار شدند و در نهايت سختي و مشقت روزگار را سپري كردندو سر انجام در اوج مظلوميت به شهادت رسيدند واين تنها به دليل نداشتن درك صحيح و شناخت مناسب از امام زمان هست كه اگر پيروي و حمايت از آنان وجود داشت مردم دنيا به سعادت دنيا و آخرت مي‌رسيدند.

وي عصر حاضر را نيز عصر جاهليت در شناخت ناكافي از امام زمان معرفي نمود و افزود: زماني كه سردمداران حكومتهاي ظلم و جور، قدرتهاي استكباري و دولتهاي غربي وبرخي دولتهاي عربي خود را رهبران جامعه بدانند و برخي ملتهانيز كور كورانه از آنان پيروي كنند بدون شك آن مردم نيز در مرگ جاهليت خواهند مرد.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با بيان اين مطالب بر خود سازي و تقرب بيشتر همه عوامل كارگزار عتبات عاليات تاكيد كرد و اظهار داشت: در صورتي كه شخصي به درجه خود سازي و مراتب معنوي نرسيده باشد نمي‌تواند بر روي افكار / آرا و انديشه ديگران تاثير بگذارد لذا بايد در تحقق اين مهم در زندگي فردي و اجتماعي تلاش بيشتري صورت گيرد.

آقاي اسكندري همچنين بر ضرورت تدبر و تامل در قرآن كريم و روايات تاكيد نمود و خاطر نشان كرد: بايد با آگاه سازي زائران در خصوص ثواب زيارت اين فرصت را فراهم كنيم تا زائر ضمن تدبر، تامل و توسل به امامان معصوم(ع) با افزايش معرفت به رشد مناسبي برسندو اين معرفت در باورها و ارزشها و رفتارهاي زائران اثر گذار باشد و در هنگام بازگشت به ميهن عزيز اسلامي اين شرايط حاصل شده را صيانت نمايد.

شايان ذكر است، جلسه روحانيون و مداحان كاروانهاي زيارتي در هتل الرسل نجف اشرف برگزار شد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین