عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۳۲۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:
حجت الاسلام عزت زمانی گفت: متأسفانه با تصمیمات غلط مدیریتی مسجد از جایگاه اصلی خود کنار گذاشته شده و می خواهیم از این مسیر اشتباه رجعت کرده و توبه تشکیلاتی کنیم.

عقیق:حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در نشست مجازی با معاونین فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، ضمن قدردانی از زحمات مدیران و معاونین فرهنگی شهرستان‌ها و دست اندرکاران مهرواره اوج اظهار داشت: در این مقطع برخی از دوستان به حق ما را یاری کردند و این تلاش‌ها شعف آفرین است؛ البته برخی هم برای کمک در این مسیر از قافله عقب ماندند که امیدواریم با همت این امر جبران شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با تبریک اعیاد ماه ربیع گفت: این گفته امام عصر (عج) است که اگر اجتماع قلوب بین مردم بود این همه ظهور به تأخیر نمی‌افتاد و این یکی از مهمترین توصیه‌های حضرت حجت (عج) است.

وی ابراز داشت: یکی از پایگاه‌های کلیدی و مهم که همه ما به آن اعتقاد داریم مسجد است؛ مسجدی که محل خدمت به مردم، محل عبادت و ارتباط است و جایگاهی برای تحقق اهداف اسلامی و اعتقادی و ساختن یک جامعه تمدن ساز است اما متأسفانه مسجد از جایگاه اصلی خود کنار گذاشته شده و این پایگاه اصلی را به خاطر تصمیمات غلط مدیریتی از دست داده ایم.

حجت الاسلام عزت زمانی تصریح کرد: ما می‌خواهیم از مسیر اشتباه برگردیم و توبه تشکیلاتی کنیم و پای مسجد و پایگاه بودن آن بایستیم و برای این کار جان و مال و عرض خود را فدا می‌کنیم و این افتخار ما است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در حالی که پایه‌های این اتفاق در سازمان تبلیغات اسلامی و با تلاش عزیزان ما در بنیاد هدایت و حمایت مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفته است و امیدواریم تا خلأهای مدیریتی و برنامه ریزی برطرف شود؛ یکی از این اقدامات تدوین سند ملی مسجد است.

وی گفت: فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است و اکنون پرچمدار اصلی رسیدن به مسجد تراز انقلاب اسلامی امروز سازمان تبلیغات اسلامی است؛ البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و اگر تیم ما با اجتماع قلوب، اخلاص و از خودگذشتگی این بار را برندارد اهداف محقق نخواهد شد.

حجت الاسلام عزت زمانی عنوان کرد: برخی استان‌های ما طرح‌ها و ایده‌های خوبی دارند و می‌توانیم از آن‌ها بهره ببریم اما این باید با هماهنگی باشد تا موجب چند دستگی نشود؛ اگر مشکلی در طرح مهرواره اوج وجود دارد مدیران می‌توانند با دوستان ما در بنیاد هدایت مطرح کنند و از اجرای طرح‌های موازی بدون هماهنگی بپرهیزند.

وی اضافه کرد: اتفاقات مبارکی که در سطح شهرستان‌ها صورت گرفته است که به برکت تلاش مدیران است؛ قدم اول را مدیران برداشتند و آن باوراندن توان حل مسئله توسط مساجد است و گام دوم نیز مهرواره اوج است که در آن مردم پای کار امر ولی می آیند. آرزوی ما این است تمام مساجد پای کار حل مسائل بیایند.

حجت الاسلام عزت زمانی بیان کرد: برخی استان‌ها در طرح لبیک خوب وارد عمل شدند و استقبال کردند و متأسفانه در برخی استان‌ها کم کاری‌هایی دیده می‌شود که باید جبران شود.

معاون فرهنگی بنیاد هدایت اظهار داشت: با کمک راهیاران و مدیران فرهنگی آمایش را جدی بگیرید و این مورد مطالبه رهبری و سازمان است با سر خط کردن مدیران این کار را انجام دهید که کمک بزرگی به ما خواهد کرد.

وی عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی اصلی امر مسجد باید یک بانک اطلاعاتی از مساجد داشته باشد اما جای تأسف دارد که تاکنون این امر محقق نشده است بنابراین در طرح آمایش باید تلاش کنیم و این موضوع را محقق کنیم.

ظرفیت ساخت یک مستند مسابقه‌ای از مهروراه اوج

در ادامه این نشست حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مهرواره اوج را مهم ارزیابی کرد و گفت: هدف ما در مهرواره اوج این است که ما در آن می‌خواهیم نسبت به مهرواره محله همدل یک گام به جلو برویم؛ قرار نیست که همان کارهای تکراری را انجام دهیم و به جای ثبت یک مسئله، لیستی از مسائل محله ثبت شود. نکته بعدی این است که این مسائل باید دسته بندی شود.

مدیرعامل بنیاد هدایت افزود: بخش بعدی سنجش ظرفیت‌ها است که باید به درستی صورت گیرد و به درستی اولویت بندی شود و امامان مشخص کنند که چه مسئله‌ای را می‌خواهند حل کنند؛ در این صورت نتایج این کارها می‌تواند برای دیگران قابل استفاده باشد.

وی با اشاره به مسائلی که در قالب مهرواره اوج حل می‌شود اظهار داشت: می‌توان مستند مسابقه‌ای از فرآیند حل مسئله طراحی شود و از تجربیات این مهرواره در دور جدید مهرواره محله همدل نیز استفاده شود تا اتفاقات خوبی رقم بخورد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین