عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۲۲۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
استاد قرائتی در تبریز:
استاد قرائتی در آئین تکریم و معارفه مسئول ستاد اقامه نماز و بنیاد مهدویت آذربایجان شرقی گفت: آیا در جمهوری اسلامی کسی هست که بگوید من توانسته ام حق نماز را ادا کنم؟. ترجمه «الله اکبر» است که باعث می شود امام(ره) بگوید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

عقیق:حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در آئین تکریم و معارفه مسئول ستاد اقامه نماز و بنیاد مهدویت آذربایجان شرقی که در تبریز برگزار شد، گفت: قرآن می گوید در کارها، حق آن کار را انجام دهید و اگر نمی توانید تا جایی که در توان دارید برای آن کار تلاش کنید.

وی افزود: آیا در جمهوری اسلامی کسی هست که بگوید من توانسته ام حق نماز را ادا کنم؟

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: متاسفانه ما قرآن را علم نمی دانیم، در حالی که یکی از اساتید حقوق می گوید از قرآن ۲ هزار و ۶۰۰ نکته حقوقی در آورده ام.

وی ادامه داد:  تنها در آیه «و بالوالدین احسانا» ۲۵ نکته معرفتی وجود دارد. علامه طباطبایی(ره) می گوید این آیه یک میلیون و ۲۰۰ هزار معنی دارد!

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: ترجمه «الله اکبر» است که باعث می شود امام(ره) بگوید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

 

کسی هست بگوید توانسته ام حق نماز را ادا کنم؟ | وجود ۲۵۰۰ نکته حقوقی در قرآن

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی ادامه داد: هر چه اوج بگیریم زمین و ارزش های زمینی برایمان کوچکتر خواهد شد.

وی با بیان این که نماز سنگین است، مگر برای خاشعون، اظهار کرد: همه مسئول نماز هستیم. شرط قبولی همه عبادات نماز است. اسلام نخ و نماز سوزن است که باید عمل کند وگرنه نخ هم به درد نمی خورد.

مفسر قرآن ادامه داد: سخنرانی ها باید کوتاه باشد. سخنرانی های یک دقیقه ای ترویج شود. در هیئت امنای مساجد باید از افراد جوان و خانم ها هم استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: پریروز که در دفتر رهبر معظم انقلاب بودم، از حجت الاسلام آل هاشم رضایت دارند، چون ایشان طبق آیه ی قرآن « از مردم، در مردم و با مردم» است !

در این مراسم از زحمات چند ساله حجت الاسلام ضیائی قدردانی و حجت الاسلام مجید آقاجانی به عنوان مدیر ستاد اقامه نماز و مهدویت استان آذربایجان شرقی معرفی شد.

 

کسی هست بگوید توانسته ام حق نماز را ادا کنم؟ | وجود ۲۵۰۰ نکته حقوقی در قرآن

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین