عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۹۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
آخرین اخبار اربعین:
دفتر نخست‌وزیری عراق هشت توصیه در رابطه با ورود زائران ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی صادر کرد.

عقیق:روسیاالیوم در گزارشی از پیاده روی اربعین آورده است: هزاران نفر از استان «ذی قار» در جنوب عراق رهسپار کربلا برای شرکت در مراسم اربعین امام حسین(ع) شدند.

این رسانه روسی گزارش داد: صحنه هایی از حرکت زائران از منطقه «سوق الشیوخ» در جنوب الناصریه و دیگر مناطق، همزمان با استقرار موکب های موقتی که دواطلبان برپا کرده‌اند برای دادن غذا و نوشیدنی و کمک های درمانی رایکان در طول راه، مشاهده می‌شود.

هشت توصیه نخست وزیری عراق در رابطه با ورود زائران ایرانی

دفتر نخست‌وزیری عراق هشت توصیه در رابطه با ورود زائران ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی صادر کرد که به شرح ذیل است:

1- زائران ایرانی باید کارت دریافت واکسن کرونا و نیز آزمایش PCR منفی را که 72 ساعت پیش از ورود به اراضی عراق اخذ کرده‌اند به همراه داشته باشند، همچنین نیازی به انجام آزمایش PCR به هنگام ترک عراق نیست.

2- ورود همه زائران ایرانی به اراضی عراق باید از طریق فرودگاه‌ها باشد اما خروج بخشی از زائران از گذرگاه مرزی زرباطیه-مهران بلامانع است.

3- خودروی حامل مواد غذایی و پزشکی و لجستیک می‌تواند وارد عراق شود و طرف ایرانی باید پلاک و نوع خودروها و شمار افراد را به همراه کارت واکسن و آزمایش PCR و نیز گواهی پزشکی مربوط به داروها را 72 ساعت پیش از ورود برای انجام اقدامات لازم و معافیت از عوارض گمرکی به طرف عراقی ارائه دهد.

4- سفارت عراق در تهران و کنسولگری‌های وابسته به آن در ایران اجازه صدور روادید مربوط به حضور در مراسم اربعین (برای 60 هزار نفر) به مدت یک ماه از زمان ورود را دارند.

5- پرونده بدهی برخی شرکت‌های هواپیمایی ایران به فرودگاه نجف طی مراسم اربعین گشوده نخواهد شد و پرواز هواپیماهای ایرانی از فرودگاه نجف اشرف تسهیل می‌شود.

6-دستور تشکیل تیم‌هایی 4 تا 5 نفره در فرودگاه بغداد و نجف اشرف برای کمک به زائران ایرانی و پیگیری اقامت آنها.

7- تحویل اشیاء گمشده زائران ایرانی به سفارتخانه و کنسولگری‌های ایران و نامه‌نگاری با آن برای صدور برگه تردد به منظور تسهیل بازگشت زائران ایرانی که روادید خود را گم کرده‌اند.

8- موافقت با ورود شماری از اتباع خارجی ساکن در ایران برای مشارکت در مراسم اربعین همراه با اتخاذ اقدامات امنیتی به نحوی که شمارشان بیشتر از 2000 نفر نباشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین