۰۲ آذر ۱۴۰۳ ۲۱ جمادی الاول ۱۴۴۶ - ۱۹ : ۰۴
عقیق:حاج مهدی سلحشور مداح اهل بیت(ع) در پیام ویدئویی نسبت به حواشی ایجاد شده در خصوص سخنرانیاش در دهه اول ماه محرم پیرامون ولایت فقیه توضیحاتی ارائه کرد.
جمله سلحشور در ماه محرم
سلحشور در عزاداری دهه اول محرم هیأت فاطمیون قم با اشاره به جملهای از سیدحسن نصرالله که میگوید: «امروز خیمه حسین ایران است یزیدیان خیمه را محاصره کردند حسین زمان شخص امام خامنهای است. خطاب به او میگویم به خدا قسم اگر کشته شویم، سپس سوزانده شویم و خاکستر ما را به باد دهند و هزاران بار اینکار شود، دست از تو نخواهیم کشید»، گفته بود: امروز دعوای عالم بر سر ولایت فقیه است که حاج قاسم سلیمانی هم گفت: «والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و حقیقی با ولی فقیه است و در قیامت خواهیم دید که مهمترین محور محاسبه همین است.» هرچه مقام معظم رهبری میفرمایند باید مانند رزمندههای دوران دفاع مقدس که کلام امام را روی چشم میگذاشتند، بپذیریم و عمل کنیم.
فیلم اظهارات سلحشور در ماه محرم
این مداح اهل بیت(ع) در پیام خود با اشاره به اینکه باید دشمن، شمر و یزید زمانه خود را بشناسیم، گفت: در این دوران امام خمینی(ره) و ملت ایران با تاسی به امام حسین(ع) در برابر این دشمنان زمانه ایستادند. مقام معظم رهبری میفرماید: «درس عاشورا، درس فداکاری و دینداری و شجاعت و مواسات و درس قیام لله و درس محبّت و عشق است. یکی از درسهای عاشورا، همین انقلاب عظیم و کبیری است که شما ملت ایران پشت سر حسین زمان و فرزند ابی عبدالله الحسین علیه السّلام انجام دادید.»
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، امام خمینی را حسین زمان معرفی میکند، سوال این است یعنی ایشان را با امام حسین(ع) مقایسه میکنند، گفت: فاصله از زمین تا آسمان است. نه امام خمینی(ره) قائل به این معنا بودند و نه امام حی ما. حتی رهبری در این خصوص میفرمایند: مبادا آن صفاتی، خصالی و مناقبی که مناسب به امام عصر(عج) است را به سطح انسانهای کوچک و ناقصی مانند حقیر یا افراد مشابه بنده تنزل دهید.
سلحشور گفت: رهبری جبهه حق با کیست؟ در زمان غیبت بحث حجت زمان است که تبعیت از او واجب است که خود امام زمان(عج) حجت قرار داده است. ولایت فقیه را علمای شیعه ثابت کردند که نایب امام عصر(عج) است. گوش به فرمان ولی فقیه بودن، گوش به فرمان حجت خدا بودن یعنی گوش به فرمان امام زمان(عج) بودن است. برای همین در زمان جنگ، رزمندگان ما فریاد میزدند که لبیک یا خمینی، لبیک یا حسین است.
این مداح اهل بیت(ع) تصریح کرد: برخی امام حسینی را دوست دارند که حاضر نیست و غایب است اما اگر پای حجت خدا به میان میآید، معلوم نیست پای رکاب باشند. حسینیها داعیه نجات بشریت از دست مستکبر و محو نظام سلطه را دارند. امام حسینیها با الگو قرار دادن آن حضرت با یزیدیان بیعت نمیکنند. از آن جمله «مِثْلى لایُبایِعُ مِثْل» نتیجه میگیریم که مثل حسین و مثل یزید همیشه تاریخ خواهند بود. ما کجا ایستادهایم؟ پشت سر کدامیک هستیم؟ قطعاً حد وسط ندارد کمااینکه کربلا هم نداشت. برخی کار به اینجا میرسد، پای کار نیستند. سینهچاک امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) هستند اما وقتی پای دفاع از حرم اهل بیت(ع) به میان میآید، اول کسی هستند که زینبیه را ترک میکنند زیرا اینجا هزینه دارد.
وی افزود: کسانی که در کوفه به نایب امام، مسلم(ع) کمک نکردند، به امام حسین(ع) هم کمک نمیکردند. شاید بهانه این باشد که مسلم(ع) معصوم نبود اما دیدیم همانها که به او خیانت کردند، امام حسین(ع) را کشتند. در حال حاضر هم همین روند در حال رقم خوردن است. بیعت با مقام معظم رهبری، بیعت با امام عصر(عج) است که ایشان را برای ما حجت قرار داده است.
سلحشور گفت: حاج قاسم سلیمانی فرمود: «امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرمها میمانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمیماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی (ص). اساس دشمنی جهان با جمهوری اسلامی، آتش زدن و ویران کردن این خیمه است. دور آن بچرخید. والله والله والله این خیمه اگر آسیب دید، بیتاللهالحرام و مدینه حرم رسولالله و نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی نمیماند؛ قرآن آسیب میبیند.»
فیلم اظهارات حاج مهدی سلحشور را اینجا ببینید:
بعضی وقتها میگویند حسین زمان بعضی وقتها مسلم ابن عقیل زمان !
بالاخره کدومش ؟
“اگر بدعتها در امّت من ظاهر شد، بر فرد عالم واجب است که علم خودش
را اظهار نماید تا به وسیلۀ آن علم، امّت را از دام آن انحراف و بدعت نجات دهد و
اگر آن عالم چنین نکند، لعنت پروردگار بر او باد.”
بعضی وقتها میگویند حسین زمان بعضی وقتها مسلم ابن عقیل زمان !
بالاخره کدومش ؟
“اگر بدعتها در امّت من ظاهر شد، بر فرد عالم واجب است که علم خودش
را اظهار نماید تا به وسیلۀ آن علم، امّت را از دام آن انحراف و بدعت نجات دهد و
اگر آن عالم چنین نکند، لعنت پروردگار بر او باد.”