عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۳۲۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
دبیرکل جنبش اسلامی عراق:
دبیرکل جنبش اسلامی عراق گفت: امروز کسانی فریاد ولایت مداری را می سرمی دهند به گونه ای هستند که نایب امام زمان(عج) را حمایت نمی کنند وادعای حمایت از امام زمان(عج) را دارند.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سیدهاشم الحیدری از رهبران جبهه مقاومت اسلامی و دبیرکل حزب الله عراق در پیش نشست سومین اجلاسیه بین المللی فعالان مهدوی که در مجموعه فرهنگی ۳۱۳ مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهارکرد: برای مردم عراق، سوریه و لبنان، کشور ایران نعمت بزرگی محسوب می‌شود. باید در نظر داشت که نقشه و هدف اصلی دشمنان ولایت فقیه است.

وی ایران را کشوری قدرتمند و دارای امنیت دانست و افزود: به گفته سیدحسن نصرالله، امام خمینی رحمت الله علیه نهضت اسلامی را با یک فریاد شروع کرد، نهضت و انقلابی که ثمر تلاش همه انبیا و اولیا الهی است و آن استقرار حکومت اسلامی در جهان می باشد.

دبیرکل جنبش اسلامی عراق، با بیان اینکه ایران، بهشتی در میان کشورهای جهان می باشد، گفت: حضور ایران در جبهه مقاومت و حضور مقام معظم رهبری نشانه قدرت  این جبهه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ولایت فقیه را امتحان عصر غیبت دانست و تصریح کرد: ولایت فقیه، امتحان بزرگ ما در زمان غیبت حضرت صاحب الزمان (عج) است و باید تلاش کنیم تا مانند شهید سلیمانی و شهید ابومهدی که خود را سرباز ولی فقیه می‌شمردند، در این امتحان الهی سربلند باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین الحیدری تأکید کرد: شهید سلیمانی، فردی ایرانی بود، اما در عمل به همه امت اسلام می اندیشید و در مسیر مقاومت اسلامی، قطع دست ظالمان برای یاری رساندن به مظلومان و جهاد در راه خدا را با همه وجود دنبال می کرد. تردیدی نیست که اگر مکتب امام خمینی (ره) نبود، قاسم سلیمانی هم به این درجه از رفعت و معرفت نمی رسید.

دبیرکل جنبش اسلامی عهد الله بیان کرد: امام خامنه ای در نگاه شهید سلیمانی، ولی فقیه زمان و جانشین امام عصر (عج) بود و به همین دلیل خود را در ایشان فنا کرده بود و همواره از معظم له تبعیت می کرد. باید گفت همه پیروزی هایی که حاج قاسم به دست آورد، ثمره رهبری شخصیتی مانند امام خامنه ای بود.

وی اضافه کرد: در عین حال باید دانست که ولایت فقیه، امتحان بزرگ ما در زمان غیبت حضرت صاحب الزمان (عج) است و باید تلاش کنیم تا مانند شهید سلیمانی و شهید ابومهدی که خود را سرباز ولی فقیه می شمردند، در این امتحان الهی سربلند باشیم.

دبیرکل جنبش اسلامی عراق خاطرنشان کرد: سید حسن نصرالله معتقد بود و می فرمود؛ او(حاج قاسم سلیمانی) پس از امام خامنه ای، حجت خدا بر ماست، در عین حال که سید حسن نصرالله هم به حاج قاسم عشق می ورزید و او را فرمانده ای مقتدر و معتقد می دانست.

وی تأکید کرد: مکتب حاج قاسم، همان مکتب امام خمینی و امام خامنه ای است و اگر کسی که می گوید پیروی امام عصر(عج) روحی فداه است، اما توجهی به نایب برحق امام عصر(عج) ندارد، بدون تردید حمایتی از حضرت صاحب الامر(عج) نخواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین الحیدری تصریح کرد: در جریان حضرت مسلم و مردم کوفه، کسانیکه مسلم بن عقیل را حمایت نکردند بعدها در کربلا به امام(ع) خود رحم نکردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین