عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۷۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین:
رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین با تأکید بر اینکه رعایت نکات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی از ملزومات برنامه‌های امسال است، گفت: امیدواریم همدلی مردم ایران و عراق موانع را رفع کند.

عقیق:حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین در نشست هماهنگی مدیران موکب‌های اربعین با اشاره به آخرین تصمیمات برای مراسم راهپیمایی اربعین ۱۴۰۰ گفت: ستاد مرکزی محدودیتی برای اعزام زائران اربعین ندارد و منتظر اعلام نظر از سوی دولت و نخست‌وزیر عراقیم.

وی در این نشست که به همت کمیته مراسم ستاد فرهنگی اربعین برگزار شد با تأکید بر اینکه رعایت نکات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی از ملزومات برنامه‌های سال جاری است افزود: امیدواریم همدلی مردم ایران و عراق همه موانع را رفع کند.

حجت‌الاسلام احمدی تأکید کرد: مدیران موکب‌ها باید به نوعی برنامه‌ریزی کنند که هر موکب، به یک قرارگاه فرهنگی تبدیل شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین، برگزاری محافل قرآنی در موکب‌ها را از برنامه‌های دیگر این کمیته برشمرد و افزود: مقرر شده تا در صورت فراهم شدن شرایط، امسال ۱۱۰ مربی قرآن و ۳۰ قاری برجسته کشوری به مراسم اربعین اعزام شوند و موکب‌ها مساعدت کنند و برنامه‌های قرائت قرآن، قرائت زیارت‌نامه و ... را در کنار سایر برنامه‌های خود داشته باشند.

حجت‌الاسلام احمدی، ماندگار بودن ارتباط مردم ایران با مردم مهمان‌نواز عراق و ایجاد مودت و تعامل بین دو ملت را از وظایف موکب‌داران برشمرد و افزود: شعار «الحسین سفینه‌النجاه» به‌عنوان شعار اربعین سال جاری اعلام شده است.

وی افزود سه اصل احترام به حاکمیت و قوانین عراق، تقویت مرجعیت دینی و تکریم مردم عراق به‌عنوان میزبانان اصلی از اصول اساسی مراسم اربعین است.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین